کاخ سعد اباد تجریش ویلاهای زعفرانیه

کاخ سعد اباد تجریش ویلاهای زعفرانیهe
برج باغ
شنبه, 21 مرداد 1402
8 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام کاخ سعد آباد مربوط به دوران قاجار است و بیش از ۱۱۰ هکتار مساحت دارد و در شمالی ترین منطقه تهران در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده و از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است. و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این کاخ دارای مساحت قابل توجه

سلام

کاخ سعد اباد تهران

کاخ سعد آباد مربوط به دوران قاجار است و بیش از ۱۱۰ هکتار مساحت دارد و در شمالی ترین منطقه تهران در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده و از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است. و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این کاخ دارای مساحت قابل توجه ای شامل جنگل طبیعی و چشمه و قنات و باغ و دروازه و خیابان میشود. گذر رودخانه ی جعفر اباد زیبایی و دلپذیری محوطه ی این باغ را دو چندان کرده این کاخ مکانی برای استراحت و خوش گذرانی شاهان قاجار بوده است.

در داخل محوطه ی سعد اباد ۱۸ کاخ دیگر خود نمایی میکند و بر زیبایی های این محوطه افزوده است. تاسیس کاخ عظیم سعد اباد مربوط به دوره ی قاجار است کاخ سعد اباد به عنوان یک منطقه ی ییلاقی یک تفرجگاه و استراحتگاه برای شاه های ایران محسوب می شده است. شاه پهلوی دوران حکومت خود در این کاخ زندگانی گذرانده است. ۱۸ کاخ در داخل محوطه ی کاخ سعد اباد که مربوط به خاندان پهلوی میشده که جدیدترین کاخ، کاخ لیلا نام دارد و قدیمی ترین کاخ، کاخ احمد شاهی است. این کاخ ها بعد از دوران پهلوی و در دوران انقلاب اسلامی به صورت موزه در امده و استفاده شخصی ندارد.

۱. *کاخ سعد اباد در شهرستان شمیرانات در استان تهران است.
۲. *الوند کهنه نام دیگر کاخ سعداباد بود.
۳. *در سال ۱۳۷۰ این کاخ مورد مرمت قرار گرفت.

کاخ های سعد اباد

(کاخ شهرام):این کاخ متعلق به همسر دوم رضا شاه تاج الملوک است.
(کاخ ملکه عصمت):این کاخ متعلق به چهارمین بانوی رضا پهلوی است.
(کاخ لیلا):این کاخ مربوط به دختر کوچک محمد رضا پهلوی است.
(کاخ شمس):این کاخ متعلق به شمس پهلوی بوده است.
(کاخ اشرف پهلوی)
(کاخ فرحناز و علی رضا):کاخ فرزندان شاه
(کاخ ملکه توران امیر سلیمانی):تعلق به شخص ملکه توران داشته که همسر سوم رضا شاه بود.
(کاخ کرباس):یا همان کاخ ولیعهدی در زمان شاه که محل استراحت ومحل کار رضا شاه بود..

(کاخ ملت):کاخی بود که هر ساله در تابستان میزبان شاه و همسرش فرح بود.
(کاخ شهوند):متعلق به شخص رضا شاه بود.
(کاخ ملکه مادر):این همان کاخی بود که تاج الملوک مادر شاه در ان زیست.
(کاخ احمد شاهی):قدیمی ترین کاخ در بین این مجموعه کاخ ها است.
(کاخ اختصاصی)
(کاخ بهمن):این کاخ تعلق به پسر غلامرضا پهلوی (بهمن)داشت.
کاخ فرح پهلوی/کاخ سیاه/وموزه ی اختصاصی فرح پهلوی از دیگر کاخ های هستند که در داخل محوطه ی کاخ سعد اباد قرار دارند و به ان ها اشاره کردیم.

دروازه ها

وجود ۷دروازه در کاخ سعد اباد موجه بزرگی فضای این کاخ است.
۱دروازه نظامیه۲-دروازه زعفرانیه۳دروازه رود خانه۴دروازه ی جعفراباد ۵دروازه ی کاخ سفید۶-دروازه ی میدان دربند۷-دروازه ی خیابان دربند

مجموعه ی سعد اباد

در مجموعه ی سعد اباد رستوران ها و سالن های ورزشی و فروشگاه هاو… کتابخانه ها و قنات های بسیاری است. و یکی از دیدنی های جذاب این کاخ، گلخانه ای است که شامل نمونه های نادر از انواع گل هاست.

نخستین چیزی که بعد از شنیدن نام محله سعد آباد در ذهن خواننده یا شنونده تداعی می شود کاخ سعدآباد تهران است. این کاخ همان محل جلوس رضا خان پهلوی در دوران حکومتش است. ولی ما قصد داریم خود را از زیر سایه این کاخ بیرون بکشیم و بخش های جالب تری از سعدآباد را به شما معرفی کنیم.

سعد آباد ما داستانی متفاوت دارد. این محله یکی از محلات خوش آب و هوای تهران به شمار می رود. محله سعدآباد تهران در واقع بخشی از شمیرانات بوده و دارای مزیت های فراوانی برای سکونت است. ارزش املاک در این محله در مقایسه با سایر نقاط تهران چندان هم ملموس نیست. سعد آباد به دلیل شرایط آب و هوایی و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد و فقط یکی از آنها کاخ سعد آباد است دارای ارزش فراوانی به خصوص برای افرادی است که می خواهند در مناطق خوش آب و هوا و بدون هیاهوی معمول سکونت کنند.

به شما توصیه می کنیم اکنون که به دنبال خرید خانه یا اجاره آن هستید می توانید فقط یک بار از دیدنی ها و جاذبه های تاریخی محله سعدآباد تهران بازدید کنید. مطمئن باشید با رضایت خاطر محله را ترک می کنید. شک نداریم که سعد آباد در ذهن و قلب شما ماندنی خواهد شد.
پس در همین سعد آباد بمانید و لذت زندگی را با خانواده تان تقسیم کنید.

شما خریداران و سرمایه گذاران عزیز میتوانید در منطقه شمیرانات منطقه یک تهران تمامی مناطق زعفرانیه ، تجریش ، الهیه ، فرشته ، فرمانیه ، ولنجک ، اقدسیه ، سعد اباد ویلاهای اطراف کاخ ، و۰۰۰ با تیم املاک ویلای من در تمامی مناطق یک و دو تهران و لواسان ویلا ، زمین ، کلنگی ، ویلا لوکس نوساز ، برج ، آپارتمان ، شهرک باستی هیلز ، در تمامی مناطق لوکس و لاکچری و درجه یک تهران با با قیمتهای روز و کارشناسی شده آماده ارائه خدمات خرید و فروش شما خریداران و فروشندگان و سرمایه گذاران عزیز هدف ما رضایت شماست بهترینها را از ما بخواهید

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشاه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

شهرک خزرشهر بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا