لواسان اوشان فشم حاجی اباد 09116392262

لواسان اوشان فشم حاجی اباد 09116392262e
شهرک باستی هیلز لواسان لواسان
شنبه, 21 مرداد 1402
12 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

خرید و فروش زمین ویلا در لواسانات و اوشان فشم

لواسان اوشان فشم حاجی اباد 09116392262

لواسان اوشان فشم حاجی اباد 09116392262

اوشان، فشم، میگون یا شهر رودبار قصران (معرّب رودبار کوهسران) یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات ) و مرکز بخش رودبار قصران در استان تهران است. شهر اوشان، فشم، میگون دارای سه محله اصلی با نام‌های فشم ، ‌اوشان و میگون می‌باشد. در گفتار عامیانه این شهر بیشتر با نام اوشون فشم مشهور است.

اوشان فشم کجاست؟

اوشان – فشم یکی از مناطق ییلاقی خوش آب و هوای شهر لواسان در استان تهران است که در بخش رودبار – قصران در شهرستان شمیرانات واقع شده است و به شکل عامیانه نام آن را اوشون فشم میخوانند. شهرستان شمیرانات از چهار شهر به نام های تجریش، لواسان، شمشک و فشم تشکیل شده است. اوشان فشم در شمال شرقی تهران در مسیر جاده لشگرک واقع شده است که از مناطق کوهپایه ای و سردسیر محسوب میشود ولی از آب و هوای معتدل در فصل بهار و تابستان برخوردار است. فشم در 50 کیلومتری تهران و 22 کیلومتری لواسان و اوشان در فاصله 45 کیلومتری تهران و در 4 کیلومتری فشم واقع شده و از مناطق گردشگری پایتخت نشنیان محسوب می شود.

زبان مردم فشم و اطراف:

در قدیم مردم فشم و اوشان به زبان فارسی پهلوی تکلم داشتند که بعضی آن را زبان دیلمی می دانند که مشابه زبان تاتی است. مردم میگون، شمشک، گرمابدر، امامه و لالان به زبان تبری یا همان مازندرانی با لهجه نوری صحبت می کردند و مردم قصران نیز به زبان فارسی با لهجه پایتخت تکلم داشتند. منطقه جنوبی اوشان به گویش مازندرانی – فارسی صحبت می کنند. زبان شناسان در کل زبان این منطقه را از زبان های کاسپین می دانند.

مکان های دیدنی و تفریحی در اوشان فشم:

اوشان، فشم و میگون باغات میوه بسیاری از جمله گردو، آلبالو و گیلاس دارند و طبیعت دلربای آنها در هر فصلی دوستداران خود را پیدا می کند و همیشه گردشگرانی برای تفریح و لذت بردن از هوای تازه و طبیعت بی نظیر آن قدم به این منطقه کوهستانی می گذارند. اگر تمایل به انجام ورزش های زمستانی دارید قطعا اوشان فشم از گزینه های مناسب برای تفریح در فصل زمستان می باشد. در اطراف این منطقه خنک و کوهستانی 3 پیست اسکی موجود است. اگر می خواهید از سایه درختان و آب و هوای معتدل لذت ببرید و از میوه های تابستانی این منطقه بهره مند شوید، قطعا تابستان بسیار مناسب خواهد بود. اما اگر تمایل دارید که سفری متفاوت را تجربه کنید و از عکاسی در فصل هزار رنگ پاییز لذت ببرید، در پاییز به فشم بروید و از منظره های بی مانند پاییزی خاطرات خوبی را ثبت کنید. روستاهای امامه، روته، زایگان، لالان، آبنیک، گرمابدر، میگون، دربندسر، شمشک و آهار از منطقه های تفریحی در اوشان – فشم هستند.

روستای گردشگری دربندسر:

فشم با آب و هوای معتدل و جاذبه های طبیعی زیبا دارای رستوران و کافی شاپ هایی است که گردش در این منطقه را لذّت بخش می کند. یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی و گردشگری فشم، آبشار دربندسر است. این آبشار در دره زیبایی در حدود سه کیلومتر بعد از شمشک به طرف جاده دیزین در کنار یک پیچ 180 درجه ای در سمت راست جاده واقع شده است. امتداد این آبشار به روستای دربندسر میرسد. دره کوهستانی آبشار دربندسر فاقد باغ است ولی پوشش سبزه زار و بوته های گلپر به زیبایی آن افزوده است و وزش بادهای خنک در هنگام تابش شدید آفتاب در تابستان، محیط مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته و تعطیلات، برای پایتخت نشینان فراهم نموده است.

برای پیمودن تمام مسیر از کنار جاده حدودا یک ساعت زمان لازم است که در ادامه به یکی از مسیر های صعود به قله کلون بستک که ارتفاعی حدود 4200 متر دارد، می رسد. روستای دربندسر در دامنه جنوبی کلون بستک و در جنوب منطقه دیزین در کنار رود قرار گرفته است. یکی از رودهایی که به رودخانه جاجرود سرازیر می شود از روستای دربندسر نشات گرفته است. علاوه بر آبشار و دره کوهستانی دربندسر، پیست اسکی دربندسر که یک پیست بین المللی است در این روستا واقع شده است. هم چنین تل تنگه و چشمه سیاوش، دو محل معروف گردشگری در روستای دربندسر هستند.

روستای ایگل:

از دیگر روستاهای با صفا در نزدیکی فشم، روستای ایگل می باشد. این روستا از مسیرهای اصلی صعود به قله توچال در شمال شرقی قله و در فاصله 10 کیلومتری فشم است. از جمله محصولاتی که در این روستا به وفور دیده می شود می توان به گردو، آلبالو، سیب و گیلاس اشاره کرد. در این روستا آبشاری دیدنی به نام آبشار ایگل به چشم می خورد که مسیری تقریبا سخت در دامنه کوه به مدت دو ساعت دارد. اما این مسیر زیبا که از گیاهانی مانند تره کوهی، ریواس کوهی و پونه کوهی پوشیده شده، طبیعت گردان را از ادامه مسیر باز نمی دارد.

روستای آهار:

از دیگر جاذبه های منطقه گردشگری اوشان روستای آهار در 12 کیلومتری فشم است که مسیر پیاده روی آن از رودخانه شکر آب تا آبشار شکرآب از تفریحات لذت بخش در این روستا است. مسیر پیاده روی این محدوده حدودا سه ساعت می باشد و درختان میوه مانند آلبالو، گیلاس و … در این مسیر خودنمایی می کنند که وجود این درختان، انتخاب این مسیر را برای افراد جذاب تر می کند. رودخانه شکرآب و رودخانه پیش کنک در این روستا به هم متصل شده و در نهایت به رودخانه جاجرود سرازیر می شوند. طبیعت زیبای روستای آهار در پاییز از دیدنی های جذاب این منطقه می باشد.

روستای لالان:

روستای زیبای لالان یا به زبان عامیانه لالون با گل های زنبق و لاله های زرد و سرخ از مکان های چشم نواز فشم می باشد. کوچه باغ های زیبای لالان، چشمه تلخ مزه تلخاب، آبشار خل نو، چشمه های پر آب دیگر و رودخانه جاری لالان طراوت خاصی به این روستای بی نظیر بخشیده است و گردشگران زیادی را جذب این منطقه می کند.

روستای شکرآب:

پادشاهان و درباریان قاجار در زمان گذشته برای شکار کردن بعضی حیوانات به این روستا می آمدند و ساعت ها در طبیعت زیبای شکرآب استراحت می کردند. این روستا در عرضه محصولاتی مانند آلبالو و گیلاس نقش عمده ای در اقتصاد منطقه دارد. در روستای شکرآب دو امامزاده به نام های سید طاهر و امامزاده سید زاهد دفن شده اند که علیرغم خاکی بودن جاده دسترسی به این دو امامزاده، همواره محلی ها برای زیارت به این مکان مقدس می آیند. روستای گردشگری شکرآب از غرب به روستای شهرستانک کرج می رسد.

آبشار لارمحله:

یکی از آبشارهای معروف فشم آبشار زیبای لارمحله می باشد. این آبشار در بهار در اوج زیبایی و پر آبی خود است و اطراف آن شرایط مناسبی برای تفریحات خانوادگی می باشد.

رستوران های فشم:

حضور گردشگران و مسافران زیادی که به این منطقه خوش آب و هوا قدم می گذارند موجب شده رستوران ها و کافی شاپ ها و سفره خانه های زیادی در این منطقه تاسیس شود. طی سالهای اخیر، این منطقه به ییلاق مردم پایتخت تبدیل شده است و کسانی که توانایی مالی خرید ویلا در این منطقه را داشته باشند، تعطیلات آخر هفته را در این منطقه خوش آب و هوا سپری می کنند. همچنین در این منطقه خانه های اجاره ای و ویلاهای مختلفی برای اقامت موقت گردشگران در نظر گرفته شده است و مردم می توانند با اجاره ویلا در فشم تعطیلات آخر هفته را در طبیعت زیبای فشم سپری کنند.

مسیر دسترسی:

اگر از تهران قصد رفتن به اوشان فشم را دارید از اتوبان امام علی و اتوبان بابایی به جاده لشگرک وارد شده و از آن جا به میدان قائم و جاده اوشان فشم بروید، زمانی که مسیر شیب داری را طی کردید به دو راهی اوشان – فشم و لواسان می رسید، جاده سمت راست شما را به اوشان و بعد از طی چهار کیلومتر به فشم می رساند.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

 

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

شهرک خزرشهر بابلسر:

www.ivillaa.com

سایت های مرتبط :

www.otag.ir

www.ssco.tv

www.lgarden.ir

www.chidaneh.com

 

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا