شمال / بابلسر / شهرک / دریاکنار / مراحل / ساخت / ویلا

شمال / بابلسر / شهرک / دریاکنار / مراحل / ساخت / ویلاe
شهرک دریاکنار
شنبه, 21 مرداد 1402
12 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام مراحل ساخت خانه ویلایی و طراحی و پیمانکاری ساخت ساختمان ویلایی و پیمانکاری ویلا بطریق های مختلفی و با سازه ها و طرح های مختلفی طراحی و اجرا میشوند طرح های خانه های ویلایی به دلیل آزادی در طراحی و تنوع در ساخت ویلاها معمولا همه نوع سلیقه و نیازی را پ

نمایش ویدئو

سلام

مراحل ساخت ویلا در شهرک دریاکنار  09116392262

مراحل ساخت خانه ویلایی و طراحی و پیمانکاری ساخت ساختمان ویلایی و پیمانکاری ویلا بطریق های مختلفی و با سازه ها و طرح های مختلفی طراحی و اجرا میشوند طرح های خانه های ویلایی به دلیل آزادی در طراحی و تنوع در ساخت ویلاها معمولا همه نوع سلیقه و نیازی را پوشش میدهند ساختمانهای ویلایی در هر نوع شرایط اقلیمی قابلیت طراحی همساز با اقلیم و اجرا را دارا هستند.

طراحی و ساخت خانه های ویلایی در چهار اقلیم اصلی ایران که به قرار ذیل میباشد 1- مناطق با شرایط آب و هوایی گرم و خشک ( مناطق کویری ) 2- مناطق معتدل و مرطوب ( سواحل دریای خزر ) 3- شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی ( سلسله کوههای زاگرس و فلات مرکزی ) و 4- شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب ( جنوب ایران ) تفاوت عمده ای با هم داشته اند که در گذشته بیشتر مشهود بوده است و در حال حاظر به این نکات در طراحی کمتر توجه میشود.

توضیحات:

بیشترین تفاوت در نوع ساخت ویلا در اقلیم های مختلف معمولا در نوع پوشش سقفها ، قطر سقف ها ودیوارها و در طرح و فضاهای داخلی و نمای خانه ها ی موجود در هر شرایط اقلیمی مخصوص به خود بوده است بطور مثال مناطق گرم و خشک نسبت به مناطق معتدل و مرطوب نوع پوشش سقف و دیوارها بسیار متفاوت بوده است.

معمولا نوع دیوارها در مناطق کویری با خشت خام و آجر ساخته میشده و نوع پوشش سقف ها طاق ضربی و گنبدی بوده ولی پوش دیوارها در شمال معمولا با مصالح سنگی و ملات ساروج و سقف ها بصورت شیروانی ساخته میشده است که هنوز هم در شهرهای شمالی سقف ها بصورت شیروانی اجرا میگردد و یا بعنوان مثال بادگیرها در یزد کاربرد تهویه هوای داخل خانه ها را بعهده داشته اند.

توضیحات:

ولی در شمال این وظیفه را پنجره هایی که در اطراف بنا کار گذاشته میشد ند بوسیله کوران ( جریان هوا ) عمل تهویه انجام میشده است و سقف شیروانی در شمال که به دلیل بارندگی زیاد وظیفه دفع سریع آب باران بر روی سقف ها را به عهده داشته است که مخصوص به شرایط اقلیمی منطقه موجود طراحی واجرا شده اند که بسیارنسبت به مناطق خود مناسب بوده اند که در حال حاظر توجه به این موارد در طراحی ساختمان کمتر شده است تفاوت عمده در نوع ساخت ساختمان در مناطق مختلف بسیار است و از حوصله این متن خارج است .

توضیحات:

فقط در زمینه ساخت ویلا بیشترین تاثیر در نوع ساخت ویلا در حال حاضر مربوط به مناطق معتدل و مربوط است که بیشترین تاثیر خود را در دیگر مناطق برجای گذاشته است که نیاز به بررسی بیشتر دارد و میتوان در بیشتر موارد با طراحی درست و رفع شکالات آن برای همسازی با شرایط اقلیمی در دیگر مناطق استفاده نمود. جدا از مسائل فنی که باید در طرح ویلا در نظر گرفت بحث زیبایی شناسی ویلا ست که سقف های شیروانی بدلیل تنوع در رنگ و اجرا تاثیر بسیاری در زیبایی ویلا دارد نمونه سقف های شیروانی که در حال حاضر در دیگر مناطق ایران به عنوان پوشش نهایی سقف طراحی و اجرا میشود.

یک نمونه از تنوع پوشش سقف در شمال کشور بوده است که البته در گذشته به دلیل بارش زیاد باران نوع پوشش بومی محسوب میشده و کاربرد فراوان داشته است و در حال حاظر نیز بجز شمال کشور در دیگر مناطق ایران پوشش نهایی سقف خانه های ویلایی محسوب میشود که نمونه های قدیمی این نوع سقف ها را میتوان در سقف های شیروانی قدیمی در شمال کشور مشاهده نمود که با استفاده از چوب و ورق حلب یا بامبو اجرا شده است که در حال حاظر مدلی شده است برای پوشش نهایی سقف خانه های ویلایی .

ارتباط با ما:

درصورت نیاز به پیمانکار ساخت خانه ویلا یی و طراح میتوانید روی ما حساب کنید ما میتوانیم با وجود بهترین نیرو های با تجربه و طرح های متنوع ویلای مورد نظر شما را در کلیه مناطق شمالی کشور با بهترین مصالح از صفر تا صد بسازیم ما در زمینه ساخت ویلاها تمام مسائل فنی پروژه نسبت به آئین نامه 2800 زلزله و مباحث زیبایی شناسی ویلا و نیاز شما را در اولویت قرار میدهیم و همواره سعی در ساخت ویلا با بهترین نوع مصالح و کیفیت ساخت داشته و داریم و برای ساخت ویلا همیشه موارد زیر را سرلوحه کار خود قرار داده و میدهیم 1- کیفیت در طرح ویلا 2 -کیفیت در نوع مصالح 3– کیفیت در ساخت 4- صرفه اقتصادی در ساخت پروژه 5- هماهنگی با عوامل فنی و کارفرما و اجرای ساختمان طبق مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان و مباحث فنی دیگر به انجام میرسانیم در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.

مراحل ساخت خانه ویلایی بصورت خلاصه از صفر تا صد :

1- محل پی کنی فونداسیون ساختمان ویلایی را از نقطه آف که قبلا بدست آمده با یکعدد گل میخ نشانه گذاری کنید با متر و گونیا کنجهای زمین را مشخص کنید و با ریسمان کار و بستن به گل میخ های چهار گوش زمین و در صورت وجود زوایای بیشتر تمام کنجهای زمین دور زمین را طبق نقشه مشخص کنید در صورتی که زمین از یک طرف یا دو طرف دارای دیوار همسایه باشد طبق نقشه و رعایت فاصله درز انقطاعی بین دو ساختمان یک صدم ارتفاع ساختمان از روی فونداسیون باید رعایت شود.

2 -پس از اجرای پی کنی نوبت به رگلاژ پی ساختمان ( تسطیح ) تا حداقل 15 سانتی متر با وسایل دستی بیل و کلنگ میکنیم این کار برای رسیدن به زمین بکر است.

3- مرحله بتن مگر پس از رگلاژ انجام میشود و ضخامت حداقل 10 سانتی متر پی ساختمان با بتن مگر به عیار 150 ریخته و تسطیح میگردد.

4- پس از مرحله بتن مگر قالب بندی ساختمان ( آجری ، فلزی ، فایبرگلاس ) اجرا میشود.

5 – پس از قالب بندی پی ساختمان اجرای آرماتوربندی طبق نقشه اجرا میگردد.

6 – بتن ریزی کف پس از تائید آرماتور بندی ساختمان توسط مهندس ناظر طبق نقشه و دستور ناظر ساختمان با عیار حداقل 350 ریخته میشود.

7- اجرای آرماتور گذاری ستونها طبق نقشه و قالب گذاری ستونها و سپس بتن ریزی ستونها اجرا میگردد.

8 – اجرای قالب گذاری سقف ها و آرماتوربندی سقف و تیرچه گذاری و یونولیت سقف و میلگردهای تقویتی و حرارتی

9- اجرای قالب گذاری سقف در دور سقف ها و کنار شمشیری راه پله با فاصله مشخص برای کاور بتن طبق دستور نقشه و بتن ریزی با بتن عیار حداقل 350 کیلوگرم

10- اجرای سقف شیروانی طبق نقشه های موجود نکته قبل از نصب ورق های سقف این است که لوله های خرطومی و سوراخ کاری ورق های دامپا ( ورق زیر پیش آمدگی ) برای نورپردازی سقف شیروانی قبل از نصب ورق اجرا شود .

11 – اجرای رنگ آمیزی ورق دامپا و ورق پیشانی سقف شیروانی بهتر است قبل از اجرای نما سازی اجرا شود و پس از اتمام نقاشی سقف شیروانی نماسازی اجرا میگردد این کار از پاشیدن رنگ در حین نقاشی بر روی نمای اصلی جلوگیری میکند.

12 – اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان ونصب چهرچوب های داخلی سرویس و خواب ها و سیمانکاری و آببندی کف سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و اجرای رابیتس کاری ساختمان ویلایی طبق نقشه

13 – سپس گچ کاری و سفید کاری ساختمان تا جایی که احتمال ضربه خوردن و کثیف کاری دیوار ها به حداقل برسد(ارتفاع 1متری از کف واحد ) و نصب شیشه های پنجره ها

14 – کاشیکاری حمام و دستشویی و سرامیک کاری یا اجرای سنگ طبیعی کف واحد و اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام خانه ویلایی

15 – تکمیل گچ و سفید ساختمان و تکمیل برقکشی ساختمان و سپس رنگ آمیزی ساختمان و پس از تکمیل نقاشی ساختمان نصب کلید و پریزهای ساختمان

16 – نصب شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام

17 – نصب کابینت آشپزخانه و سپس شیرآلات آشپزخانه

18- نصب پله های ورودی و فضا سازی بیرونی ویلا ( محوطه سازی ویلا)

19 – نصب وسایل آبگرمکن و کولر و چیلر

20 – نظافت کلی واحد و استفاده از خانه ویلایی

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا