خرید / فروش / ویلا / زمین / عسلک / لواسان / تهران

خرید / فروش / ویلا / زمین / عسلک / لواسان / تهرانe
لواسان
شنبه, 21 مرداد 1402
12 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام اصطلک یکی از محله های شهر لواسان است. در هنگام ورود به لواسان اولین محله سمت چپ عسلک نام دارد که بروی دامنه کوه خانه ها احداث گردیده است.

سلام

 

عسلک لواسان   09116392262

 

اصطلک یکی از محله های شهر لواسان است. در هنگام ورود به لواسان اولین محله سمت چپ عسلک نام دارد که بروی دامنه کوه خانه ها احداث گردیده است.

اصطَلَک یا عسلک به صورت رسمی با نام اویسی ثبت گردیده است. اين محله در کنار بلوار امام خمینی شهر لواسان و در امتداد بلندا و دامنه کوه ورجین قرار گرفته است که به همراه محله‌های مجاور نوشانی و توک مزرعه مرتفع ترین محله‌های شهر لواسان هستند و در ارتفاع بالای دو هزار متر از سطح دریا قرار دارند.

اصطلک:

خانه های این محله ویلایی با طراحی خاص خیره کننده به طور عام لاکچری می باشد. دید این محله عالی و مشرف به کل شهر لواسان و سد لتیان می باشد، به قول اکثر مردم لواسان این محله را یکی از بهترین محله های لواسان می نامند.

ناران لواسان:

صحرای ناران یا همان ناران یا نارون یکی از محله‌های شهر لواسان در استان تهران و شهرستان شميرانات است. در گفتار عاميانه اين محله را نارون می خوانند. رودخانه افجه از میان این محله عبور می کند و در گذشته اراضی و باغات این محله را مشروب می ساخته است.

ریشه و معنای ناران ( نارون ):

در وجه تسمیه ناران دو دیدگاه وجود دارد. در باور بومیان شهر لواسان در ادوار باستان دو آتشکده زرتشتی در این محل قرار داشته است که عده ای از سادات هاشمی پس از مهاجرت و فرار به لواسان در دوره ظلم و ستم خلفای جور عباسی و دعوت مردم این دیار به دین اسلام و مذهب تشیع نام این محل را به لفظ عربی که زبان مادریشان بوده ناران به معنای دو آتش یا دو آتشگاه نهاده اند.

این محله در اصطلاح عامیانه نارون (Naroon) خوانده میشود. به اعتقاد زبان شناسان معاصر ناران همچون بسیاری از مکانها و محله های شمیرانات مانند نیاوران ، شمیران ، جماران ، شهران ، تهران و غیره ریشه در زبان اوستایی دارد چنانکه در کتاب اوستا ران به معنی دشت و دامنه کوه آمده‌است و اسم شهر ری نیز مرتبط به همین واژه ران است. مادها که زرتشتی بودند به بزرگترین و مقدسترین شهرشان ری، راگا, راگان یا راگ میگفتند، یعنی جا و مکانی که در دامنه کوه واقع شده‌است. بنابراین ری و ران در زبان اوستائی و مادی یعنی دامنه و علت این نامگذاری واقع شدن این شهرها در دامنه کوههای البرز و دماوند بوده‌است.

شهرک پرواز لواسان:

در سال های اخیر پروژه احداث شهرک پرواز لواسان اجرا شد. در آن منطقه ساختمان های حداکثر ۳ طبقه احداث گردید. ساختمان های این منطقه عمدتا آپارتمان می باشد. شهرکپرواز از بالا محله جائیج و از راست محله شورکاب و از چپ محله جائیج و از پایین به کمربندی لواسان ختم می گردد.

در وسط این شهرک پارکی از بالا تا پایین احداث گردیده و نام آن هم پارک شهرکپرواز نام دارد.افراد ساکن این محله عمدتا در سال های اخیر و به تازگی به لواسان آمده اند و مردم بومی کمتر در آن ساکن هستند.

کلاک لواسان:

کلاک یکی از آبادی‌های لواسان کوچک در بخش لواسانات شهرستان شمیران استان تهران بود که در سال ۱۳۸۲ با انجام توافق شهرداری لواسان و مالکان و بر اساس درخواست مالکان به شهر لواسان الحاق گردید. و یکی از محله‌های حوزه شهر لواسان شد که در قالب یک شهرک ویلائی است. کلاک در ۲ کیلومتری مشرق محله گلندوک شهر و مجاور محله‌های نجارکلا ناران و سید پیاز و مشرف به سد لتیان و روبه‌روی کوه زینکوه قرار دارد.

قبل از انقلاب اسلامی ایران تحت مالکیت برادران ضرغامفر قرار داشت و ساکنین آن همگی رعیت بودند که بعد از انقلاب به تملک افراد دیگری درآمده‌است. کلاک را رودخانه افچه و قنات آن مشروب می‌سازد. سکنه‌اش در فرهنگ جغرافیایی ایران (سال ۱۳۵۶ شمسی) ۱۰۸ تن و در فرهنگ آبادیهای کشور ۲۱ تن در ۹ خانوار نوشته شده‌است که در حال حاضر سکنه بومی ندارد. اراضی کلاک به صورت پهنه‌ای جلگه‌ای است که در گذشته گندم‌زار و جوزار آبی و دیمی داشته و محصولاتش غلات و بن‌شن و میوه‌اش سیب و گیلاس بوده‌است. کلاک و کلات و کلاً در لغت به یک معنی است و در زبان پارسی پهلوی به معنای قلعه است.

زمینهای کلاک پس از توافق با شهرداری لواسان به حوزه شهری لواسان ملحق شده و به قطعات حداقل ۲ هزار متری و پروانه ساختمانی مسکونی روی کلیه قطعات تفکیکی با تراکم ۱۰ درصدی در ۳ طبقه جمعاً ۶۰۰ متر مربع که تحت شرایطی قابل افزایش تا ۹۰۰ مترمربع است، تفکیک گردید. مالکان کلاک پس از الحاق کلاک به حوزه شهری لواسان، با احداث دیوار در گرداگرد کلاک آن را به یک شهرک ویلایی امن که خیابان بندی منظم و فضاسازی زیبائی دارد، تبدیل نمودند که در آینده ای نزدیک به صورت یک شهرک مدرن ویلائی بسیار زیبا در خواهد آمد.

باغ دره لواسان:

باغ دره یکی از محله‌های شهر لواسان در استان تهران ، باغ دره یکی از محله‌های شهر لواسان در استان تهران است.
این محله در کنار بلوار امام خمینی شهر لواسان و متصل به محله ناران قرار دارد که به صورت رسمی یک خُردمحله از محله ناران است. قلعه باستانی باغدره در این محله قرار دارد.

باغدره:

این محله خانه های ویلایی و آپارتمانی دارد و از طرف دیگر به علت قرار گیری در بالای دامنه کوه دارای دید عالی و مشرف به شهر لواسان است. این محله محیطی دنج و خلوت دارد.

قلعه باستانی باغ دره:

قلعه باستانی باغدره مربوط به دوره هخامنشی – دوره ساسانیان است و در لواسان ، شمال محله ناران واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۳۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سبو کوچک لواسان:

سبو کوچک یکی از محله‌های شهر لواسان در استان تهران است ، سبو کوچک در نزدیکی سبو بزرگ و در شمال غربی آن در سه کیلومتری محله گلندوک واقع است. اراضی و باغات سبو کوچک از رودخانه افچه مشروب می‌شود. سبو کوچک را به همراه سبو بزرگ ، منطقه سبو می‌گویند. این محله در گذشته و تا پیش از تأسیس شهرداری لواسان، یکی از آبادی های لواسان کوچک بود که همراه با چند محله دیگر در سال ۱۳۴۹ در شهر لواسان ادغام گردید و حالا بعنوان یکی از محله های شهر لواسان شناخته می شود.

لواسان:

در گذشته ٩ هکتار گندم کاری آبی و ٣ هکتار گندم کاری دیم و ٢ هکتار جو آبی و ٢ هکتار باغ و قلمستان داشته و شغل اهالی آن زراعت و محصولش غله و بن‌شن و میوه بوده‌است. امروزه بخشی از اراضی و باغاتش از بین رفته و بجای آن ویلا و ساختمانهای مسکونی احداث شده‌است. در مقایسه با سایر محله های لواسان در محله های سبو کوچک و سبو بزرگ ساخت و سازهای کمتری صورت گرفته‌است و در نتیجه هنوز بافت باغی و قدیمی خود را تا حدود زیادی حفظ کرده‌است.

بومیان و محلیان محله سبو کوچک غذاهای محلی مخصوص به خود را دارند، از جمله غذای محلی آب دوغ خیار در این محله طرفداران بسیاری دارد. همچنین در نانوایی اصلی این محله، نان سنتی شمیران پخت می شود. حمام سبو کوچک مربوط به اوایل دوره قاجار در این محله قرار دارد. از دیگر آثار باستانی این محله میتوان محوطه سر قبر تاجین (در اصل سر قبر تاج الدین) مربوط به هزاره اول پیش از میلاد را نام برد.

از نکات جالب این محله این است که ورودی اصلی اش آرامگاه و مسجد این روستا می باشد. همچنین این محله پل ارتباطی بین شهر لواسان و لواسان بزرگ بوده است؛ زیرا راه قدیم ارتباطی بین گلندوک و لواسان بزرگ (که از قسمت شمالی سد لتیان عبور می کند)از این محله می‌گذرد.

حمام سبو کوچک:

حمام سبو کوچک مربوط به اوایل دوره قاجار است و در محله سبو کوچک لواسان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۳۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

 

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا