شیشه های لمینت ساختمانی

شیشه های لمینت ساختمانیe
شنبه, 21 مرداد 1402
10 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

با فرض شکسته شدن یک شیشه و تبدیل آن به قطعات بزرگ بسیار تیز وخطرناک که می تواند باعث خسارت های جانی جبران ناپذیری در برج ها و اماکن مسکونی، تجاری و… گردد استفاده از شیشه های لمینت بدلیل جلوگیری از ریزش قطعات شکسته شده امری مهم و قابل توجه است. شیشه های لم

شیشه های لمینت ساختمانی 

با فرض شکسته شدن یک شیشه و تبدیل آن به قطعات بزرگ بسیار تیز وخطرناک که می تواند باعث خسارت های جانی جبران ناپذیری در برج ها و اماکن مسکونی، تجاری و… گردد استفاده از شیشه های لمینت بدلیل جلوگیری از ریزش قطعات شکسته شده امری مهم و قابل توجه است. شیشه های لمینت متشکل از دو و یا چند لایه شیشه ساده ویا سکوریت می باشد که طی فرایند تولید به وسیله یک یا چند لایه pvb به یکدیگر چسبانده شده اند. از مزایای شیشه های لمینت می توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر آتش سوزی، ضربه و فشار اشاره کرد.شیشه ایمنی شرق در سال ۱۳۸۷ با واردات ماشین آلات مدرن تولید شیشه لمینت برای اولین بار در ایران موفق به تولید شیشه های لمینت ساختمانی صورت تخت و خم گردید. در حال حاضر این شرکت قابلیت تولید شیشه لمینت با ابعاد ۸۰/۲ * ۷ متر را دارد.

همانطور در بالا ذکر شد، شیشه لمینت نوعی شیشه ایمنی شامل دو یا تعداد بیشتری از لایه های شیشه همراه با لایه های طلق PVB ( پلی وینیل بوتیرال ) می باشد که طی یک فرآیند ترکیبی فشار و دما تولید می گردد. طلق PVB با ضخامت های مختلف که کاربردی ترین آنها mm 0.38 و mm 0.76 و mm 1.52 می باشد جهت ساخت انواع شیشه های لمینت بکار می رود.

توضیحات:

تعداد لایه های شیشه لمینت براساس نوع کاربرد آنها تعیین می شود. وجود طلق های PVB در میان دو لایه شیشه باعث می شود که شیشه پس از شکستن فرو نریزد و ذرات شیشه خرد شده بصورت چسبنده به طلق نگهداشته شده و از جدا شدن و پخش شدن آنها در محیط جلوگیری شود به همین جهت استفاده از شیشه های لمینت در ساختمان های مرتفع در جلوگیری از خطرات ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله و آتش سوزی که باعث فرو ریختن شیشه های معمولی و سکوریت می شود بسیار موثر است.

همچنین یکی از مزیت های شیشه های لمینت این است که می توان چندین نوع شیشه را به صورت همزمان در لایه های مختلف آن بکار برد و کارآیی شیشه ها را افزایش داد.

مزایا و خصوصیات شیشه لمینت:

۱- کنترل نور و کاهش مصرف انرژی

۲- کاهش نفوذ آلودگی صوتی:

امروزه آلودگی صوتی یکی از مسائل مهم در شهرهای بزرگ و پرجمعیت می باشد که کاهش آن در فضاهای داخلی از جمله منازل، بیمارستان ها و. . . به یکی از مسائل مهم در صنعت معماری مبدل شده است. واحد اندازه گیری شدت صوت دسی بل می باشد. شدت صوت در محیط های مختلف متفاوت می باشد که میزان تقریبی منابع مختلف صوتی در جدول ذیل قید شده است.

صدا و منابع تولید کننده آن
مقادیر بر حسب دسی بل
صدای ناشی از شلیک گلوله از تپانچه
۱۶۰-۱۵۰
بیشترین صوت در خیابان
۹۰-۸۰
حداکثر صدای موزیک
۸۰
جاروبرقی
۶۰
صحبت کردن
۵۰
صدای عمومی در خانه
۴۰
صدای عمومی در پارک
۳۰
صدای دم و بازدم
۱۰
سکوت – آستانه شنوایی
۱۰-۰

در شهرهای بزرگ میزان شدت صوت حدود ۶۵ تا ۷۵ دسی بل می باشد و این در حالی است که برای مراکزی که نیاز به آرامش دارند مانند بیمارستان ها حدود ۳۸ دسی بل می باشد. میزان ایزولاسیون شیشه در مقابل صوت Sound Transmission Class (STC) نام دارد و برحسب دسی بل بیان می شود هر چه میزان این کمیت برای شیشه ها بیشتر باشد میزان عایق بودن آن در برابر نفوذ آلودگی صوتی بیشتر است.

۳- ایمنی در برابر ضربه و آتش سوزی و زلزله:

یکی از مهمترین مزایای شیشه های لمینت ایمنی بسیار زیاد در برابر ضربه و همچنین حوادثی همچون زلزله و آتش سوزی می باشد. شیشه های معمولی و سکوریت با اصابت ضربه و در مواقع زلزله و آتش سوزی بعلت ایجاد تنش های شدید مکانیکی و حرارتی شکسته و فرو می ریزند و این مسئله باعث ایجاد خطرات بسیار زیاد شده و همچنین از بین رفتن جدار شیشه ای باعث نفوذ آتش به قسمتهای دیگر و باز شدن راه جهت عبور سارقین در مواقع سرقت می گردد.

شیشه های لمینت بعلت وجود طلق های PVB در برابر ضربه و تنش های شدید مکانیکی و حرارتی مقاوم بوده در صورتی که بشکند فرو نمی ریزند و قطعات آنها به طلق چسبیده باقی می ماند و به این صورت شیشه کاملا در جای خود باقی مانده و این مسئله امکان نفوذ آتش از محل شیشه به قسمتهای دیگر در حین آتش سوزی و نفوذ سارقین حین سرقت را به طور کامل از بین می برد.
کما اینکه فرو نریختن قطعات شیشه در ساختمان های مرتفع از مسائل مهم ایمنی در حین زلزله می باشد. این خاصیت شیشه لمینت باعث شده که این نوع شیشه ها محصولات مناسبی جهت استفاده در سقف استخرها، اماکن عمومی، ساختمان های مرتفع، شیشه های راه پله ها و. . . باشند.

۴- مقاومت در برابر نفوذ اشعه ماوراء بنفش یا U.V:

نور خورشید از سه طیف اصلی تشکیل شده است که شامل نور ماوراء بنفش، نور مرئی و مادون قرمز می باشد. نور ماوراء بنفش (U.V) قسمتی از پرتوهای نور خورشید می باشد که طول موج آنها بین ۲۹۰ تا ۳۸۰ نانومتر می باشد، این پرتوها برای سلامتی انسان بسیار مضر بوده و ورود و تابش بلند مدت آنها موجب تغییر رنگ مبلمان، فرش و پرده می شود.

نور مرئی پرتوهایی با طول موج ۳۸۰ تا ۷۸۰ نانومتر می باشد که قابل رویت با چشم انسان می باشد و ضرر و زیانی نداشته و فقط تابش بیش از حد آن در بعضی محیط ها مناسب نیست. نور مادون قرمز پرتوهای با طول موج ۷۹۰ تا ۳۰۰۰ نانومتر می باشند. این بخش از نور خورشید قسمتی است که به صورت حرارت احساس می شود. انتقال حرارت از طریق تابشی توسط این امواج صورت می گیرد. تقریبا ۳/۲ از انرژی ورودی و خروجی از راه پنجره به صورت تابش در طیف مادون قرمز جریان می یابد.
وجود طلق PVB در بین لایه های شیشه لمینت باعث مقاومت این شیشه ها در برابر اشعه U.V می شود.

با افزایش ضخامت طلق PVB میزان عایق بودن این شیشه نسبت به U.V افزایش می یابد و استفاده از طلق PVB با ضخامت ۱.۵۲ میلیمتر در شیشه ها باعث می شود که تا میزان بیش از ۹۵% از نفوذ اشعه U.V به داخل ساختمان ها جلوگیری شود. استفاده از شیشه های سان انرژی و Low-E همراه با دیگر شیشه ها به صورت لمینت بطور کامل از نفوذ اشعه مضر U.V و همچنین اشعه مادون قرمز جلوگیری می نماید و نقش مهمی در حفظ سلامت انسان و ماندگاری رنگ لوازم داخلی منازل دارد.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

 

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا