جاذبه های گردشگری ترکیه 09116392262

جاذبه های گردشگری ترکیه 09116392262e
هتل جزیره کیش
شنبه, 21 مرداد 1402
50 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام آلانیا، شهری در 135 کیلومتری آنتالیا که این روزها تبدیل به یکی از قطب های گردشگری ترکیه شده است. آلانیا از شمال به رشته کوه‌های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه ختم می شود و جالب است بدانید این شهر در تاریخ بخشی از ایران بود و سپس بعد از سال ها تحت

سلام

جاذبه های گردشگری ترکیه 

شهر آلانیا:

آلانیا، شهری در 135 کیلومتری آنتالیا که این روزها تبدیل به یکی از قطب های گردشگری ترکیه شده است. آلانیا از شمال به رشته کوه‌های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه ختم می شود و جالب است بدانید این شهر در تاریخ بخشی از ایران بود و سپس بعد از سال ها تحت حاکمیت امپراطوری عثمانی درآمد.

 

آب و هوای آلانیا:

آلانیا دارای آب و هوای خاص مدیترانه ای است به این معنا که تابستان ها آفتابی و زمستانهای آن جا بارانی و مرطوب می باشد.با این اوصاف این شهر در تمامی ماه های سال شرایط خوبی برای سفر دارد.

جاذبه های گردشگری آلانیا:

آلانیا یکی از قطب های گردشگری ترکیه به شمار می رود که امکانات تفریحی، مراکز خرید آلانیا، هتل های مجلل، مناظر زیبا، سواحل زیبا، رستوران ها ، ، بناهای تاریخی،بخشی از جاذبه های گردشگری آلانیا محسوب میشوند. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

هتل های آلانیا:

آلانیا شهر بزرگی است که به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی به مکانی توریستی تبدیل شده است، بنابراین در این شهر هتل‌های بسیاری یافت می‌شوند. هتل‌های ۵لوکس و شیکی که می‌توانند اقامتی راحت را برای مسافران فراهم کنند.

گردش در آلانیا:

شهر آلانیا در ترکیه از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار قوی برخوردار است و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گردشگران می توانند به نقاط مختلف شهر بروند.

 

جاذبه های گردشگری انتالیا:

آنتالیا در منطقه مدیترانه و درغرب ترکیه قرار دارد و مرکز استان آن نیز هم نام خود، آنتالیاست. قدمت این شهر به 300 سال قبل از میلاد مسیح می رسد که تمدن و آثار زیادی را در خود جای داده است. زبان مردم این شهر ترکی استانبولی بوده و مسیحیت نیز در قرن دوم میلادی در این شهر فراگیر شد. واحد پول رایج آن لیر ترکیه بوده ولی گردشگران میتوانند از دلار نیز استفاده کنند.

آنتالیا اکنون محبوبترین و پر جاذبه ترین شهر در کشور ترکیه است که مرکز تفریحی مهمی نیز محسوب می شود. آنتالیا ترکیه نقاط محبوب زیادی در میان توریست های تور آنتالیا دارد از جمله مناظر و طبیعت زیبا و سرسبز، معماری تاریخی و با شکوه، بافت خانه های قدیمی با قدمت، وجود مساجد کلیسا و کاروانسرا و به دلیل آب و هوای خوب و موقعیت مناسب شهر آنتالیا جشنواره های متعددی در این شهر بر پا می گردد که طرفدارن خاص خود را دارد.

آب و هوای آنتالیا:

آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است؛ تابستان‌های آفتابی و زمستان‌هایش معتدل‌ و گاه با بارش باران همراه است. اما در مجموع هوای آنتالیا در اکثر روزهای سال آفتابی است. حداکثر دما در تابستان 34 درجه و در فصل زمستان نیز حداقل دما به 5 درجه نیز میرسد و بارش برف به ندرت اتفاق می افتد. فصل بهار در آنتالیا هوا نسبتا گرم بوده و شب های آن نیز خنک است. پاییزنیز مانند بهار، روزهای تقریبا گرم و آفتابی دارد ولی نسبت به فصل بهار میزان بارش افزایش می یابد. اما به طور کل بهترین زمان سفر به آنتالیا، اوایل بهار و اوایل پاییزمی باشد چرا که این شهر از آب و هوای خوبی برخوردار است رطوبت آن مطلوب بوده، گرما آزار دهنده نیست و میزان بارش نیز کم است.

غذاهای آنتالیا:

برخی از غذاهای آنتالیا به سبک ترکی وبرخی به سبک عثمانی طبخ می شوند. سبک غذایی ترکی دارای تنوع زیادی است و در سطح جهانی مشهور است. این سبک غذایی از سبک‌های غذایی چون آسیای میانه، خاورمیانه و بالکان تاثیر گرفته است.غذاهای آنتالیا از مواد اولیه جالب و متنوعی شامل محصولات دریایی، میوه‌ها و سبزیجات خاص تهیه می شود.

صبحانه در آنتالیا شامل پنیر، عسل، مربا، زیتون های سیاه و سبز، کالباس، تخم مرغ، کره، گوجه فرنگی و خیار، نان، سوسیس و ژامبون، نیمرو، انواع عدسی و سوپ، میوه های تازه ، کیک و شیرینی های محلی و بین المللی است.برای ناهار بیشتر کباب را انتخاب می کنند که با برش استیک در یک سیخ کباب و برش های نازک آماده می شود پخته شود.

کباب می تواند به عنوان فست فود با نان یا برنج خورده شود.دیگر غذاهای مورد علاقه مردم این شهر عبارتند از: کوفته، پیتزا ترکی و دوغ ترکی . شامی که مردم این شهر طبخ می کنند شامل: دلمه، حیدری هوموس، پیش غذا سالاد و انواع ترشی ترکی است. وعده های غذایی اصلی نیز عبارتند از استیک، انواع غذاهای تنوری و سرخ شده محلی که برخی طعم شیرین دارند، همچنین از سبزی جات در وعده های شام بسیار استفاده می شود.

هتل های آنتالیا:

هتل های گوناگون با درجه و امکانات مختلف در شهر آنتالیا وجود دارد. از نظر گردشگری به طور کلی آنتالیا به دو منطقه تقسیم می شود. شهر قدیمی (کالچی) با ساختمان های تاریخی بازسازی شده که مسافرخانه های دنج و زیبا در آنجا قرار دارد و منطقه لارا در شرق آنتالیا که یکی ازسواحل پر طرفدار آنتالیا در آن منطقه قرار دارد همراه با هتلهای 5 ستاره آنتالیا، هتل های آنتالیا 4 ستاره، که در این منطقه واقع شده و هتل های لوکسی که امکانات کامل به گردشگران ارائه می دهند.

هتل های آنتالیا این منطقه برای علاقه مندان به تجملات، تفریحات ساحلی، آفتاب گرفتن، ورزش های آبی و استراحت مناسب است.
برای علاقه مندان به دیدنی های فرهنگی و جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا نیز، هتل های منطقه کالچی مناسب هستند. البته در دیگر مناطق شهر هتل هایی متعددی وجود دارد که تراکم آنها قابل مقایسه با این دو منطقه نیست.

جاذبه های گردشگری آنتالیا:

آنتالیا به یک قطب پر طرفدار گردشگری در کشور ترکیه تبدیل شده است. امکانات تفریحی انبوه و متنوع، بازارهای آنتالیا، مراکز خرید آنتالیا، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها ، کافه های گوناگون، بناهای تاریخی، سواحل آنتالیا به همراه ورزشهای آبی و قایق سواری و کشتیرانی بخشی از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب میشود. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و کلیساها، پارک آبی و پارک دلفین ها، کاروانسرا و حمام ترکی همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

 

کوش آداسی:

کوش آداسی یکی از شهرهای ترکیه و به معنی جزیره پرنده است، این شهر در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه قرار دارد . کوش آداسی از شمال با سلجوق و پاموجاک واز جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌ است. بندر کوش آداسی به دلیل نزدیکی با جزیره یونانی ساموس یکی از بنادر مهم منطقه بوده و دارای جذابیتهای توریستی زیادی است.

در مورد تاریخ چه کوش آداسی می‌توان گفت که شهر “افسوس” در ۳۰۰۰ قبل از میلاد مسیح توسط ایونی‌ها (Ionians) در نزدیکی کوش آداسی کنونی تاسیس شد که ایرانیان این شهر را در سال ۵۴۶ قبل از میلاد به تصرف خود درآوردند. ۲۰۰ سال قبل از میلاد نیز امپراتوری روم این شهر را به تصرف خود درآورد.

بر اثر رخداد یک زلزله، شهر افسوس نابود گرید و بندر جدیدی با نام یونانی اسکالا نُوا (اسکلۀ نو) در محل کنونی کوش آداسی تأسیس شد و جای بندرگاه افسوس را گرفت. پس از حمله‌ی سلطان محمد فاتح، این شهر در سال ۱۴۱۳ توسط امپراتوری عثمانی اداره می‌شد که معماری زیبا و با شکوه عثمانی ها در برخی بناها قابل مشاهده است.

آب و هوای کوش آداسی:

آب وهوای کوش آداسی به دلیل واقع شدن در امتداد سواحل غربی از آب و هوای مدیترانه ای با زمستان هایی معتدل و تابستان های داغ و طولانی برخوردار است.

گرم ترین ماه های کوش آداسی جولای و آگوست هستند که دمای هوا به 42 درجه سانتیگراد نیز می رسد. در ماه های مِی (اردیبهشت – خرداد) و جون(خرداد – تیر) امکان کاهش دما در شب وجود دارد. بیشترین بارش سالانه در کوش آداسی طی ماه های دسامبر(دی) و ژانویه (بهمن) رخ می دهد. بهترین زمان سفر به کوش آداسی از اواخر آوریل (فروردین) آغاز شده و تا اکتبر(مهر) ادامه می یابد. اما فصل زمستان نیز با توجه به وجود تعطیلات سال نو و جشن های بزرگی که در ترکیه برگزار می شود، در میان توریست ها از محبوبیت زیادی برخوردار است.

غذاهای کوش آداسی:

غذا در کوش آداسی مثل بقیه شهرهای ترکیه، فوق‌العاده خوشمزه و خوش طعم وهمچنین بسیار متنوع با هزینه مناسب است. شهرهای ترکیه معمولا دارای غذاهای محلی و رژیم غذایی مشترک هستند. به عنوان مثال این مردم به طور مشترک معمولا برای صبحانه پنیر، گوجه، زیتون سیاه، عسل یا مربا، نان، سوسیس، سالامی (نوعی فرآورده گوشتی)، تخم مرغ آب ‌پز و چای میل می کنند. کباب‌های آبدار، خوش عطر و بوی ترکی، دلمه برگ مو، دلمه فلفل‌های رنگی و کوفته، ماهی و غذاهای دریایی از دیگر غذاهای محبوب این شهر است.

هتل های کوش آداسی:

هتل های کوش آداسی بر اساس نوع و درجه دارای امکانات متفاوتی است. به طور نمونه ورزش های آبی ، استخر و پارک های آبی از ویژگی های منحصر بفردیست که فقط آنرا بصورت یکجا در هتل های کوش آداسی می توان مشاهده نمود . بر اساس سلیقه و قیمت مورد نظر هتل های متفاوتی وجود دارد، هتل های سه ستاره کوش آداسی با قیمت های مناسب تا هتل های لوکس . هتل لوبلو کوش آداسی، هتل پایان بی،هتل کاریزما دلوکس، هتل آداکوله ، هتل گرند بلو اسکای از نمونه های هتل های کوش آداسی هستند.

جاذبه های توریستی کوش آداسی:

در کوش‌آداسی جاهای دیدنی زیادی وجود دارد. می توانید در تور کوش آداسی از بناهای تاریخی، سواحل زیبا ، جنگل‌های کاج گل‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل ‌کاری‌شده، از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی می باشند دیدن کنید. مراکز خرید کوش آداسی نیز با انواع تفریحات و قیمت های مناسب ، رستوران ها و کافه ها، بازارها و بناها با معماری دوران عثمانی از دیگر موارد جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. کوش‌آداسی، به سواحل شنی و صخره‌ای معروف است. یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب است.

جاذبه های گردشگری آنکارا

شهر آنکارا:

شهر آنکارا که در گذشته به نام آنگورا نیز شناخته می شده است پایتخت کشور ترکیه می باشد. 4.5 میلیون نفر در مرکز شهر آنکارا و 5 میلیون نفر در حومه شهر آنکارا زندگی می کنند. شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. در سال 1920 مجلس ملی کبیر ترکیه در آنکارا بنیانگذاری شد که مرکز فرماندهی آتاترک و جنبش ملی ترکیه در خلال جنگ استقلال ترکیه بوده است. آنکارا در زمان تاسیس جمهوری ترکیه پایتخت این کشور شد. شهر پهناور آنکارا، شهری مدرن است که نقطه عبور مسافران مقاصدی مانند کونیا و کاپادوکیه است اگرچه که شهر آنکارا دارای جذابیت های بی شماری است.

 

آب و هوای آنکارا:

آب و هوای آنکارا در تابستان ها گرم و در زمستان های بسیار سرد است. در طول یک سال دمای هوا عموما بین -5 الی 30 درجه متغییر است. بهترین زمان برای سفر به شهر آنکارا که بتوان فعالیت های ساحلی نیز انجام داد اواسط خرداد ماه الی اواسط مرداد ماه می باشد. فصل گرم با میانگین دمای 25 درجه سانتیگراد در آنکارا 3.2 ماه طول میکشد، تقریبا از اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه است. فصل سرد با میانگین دمای 8 درجه به مدت 3.3 ماه در آنکارا طول میکشد.

جاذبه های توریستی شهر آنکارا:

دومین شهر بزرگ و پایتخت کشور ترکیه، آنکارا شهری زیبا برای گشت و گذار در تعطیلات است. شهر آنکارا محلی مناسب برای افرادی است که به دنبال محلی برای گذراندن ماه عسل، سفر به همراه خانواده و دوستان می باشند است. تاریخ و فرهنگ غنی این شهر را می توان با آثار تاریخی آنکارا، موزه ها، جاذبه های گردشگری آنکارا و رویدادها و مراسم هایی که در شهر آنکارا برگذار می شوند تجربه کرد.

برخی از اماکن و جاذبه های توریستی که نباید بازدید از آنها را فراموش کرد عبارتند از: قلعه آنکارا، آرامگاه آتاترک، مسجد قوجاتپه و موزه تمدن آناتولی. گردشگران و توریست های شهر آنکارا در کنار بازدید از دیدنی های آنکارا می توانند از غذاهای خوشمزه این شهر نیز لذت ببرند.

غذاهای آنکارا:

علاوه بر جاذبه ها ی توریستی غذاهای ترک را نباید فراموش کرد. آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه دارای طیف وسیعی از غذاهای خوش عطر و طعمی است که از خوردن آنها بسیار لذت خواهید برد. از غذاهای اصیل و سنتی ترکیه مانند کباب و غذاهای دریایی تا دسرهای خوشمزه.

هتل های آنکارا:

شهر آنکارا مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای آنکارا شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در طول سفر خود نگران دانستن زبان خاصی نباشید به این دلیل که شهر آنکارا پذیرای توریست های بسیاری می باشد و مردم این شهر به زبان ها مختلف آشنایی دارند و متوجه خواسته شما خواهند شد.بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

شهر استانبول:

استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است . استانبول تنها شهر جهان است که دو قاره را به یکدیگر متصل کرده است.شهر استانبول در گذشته به نام های بیزانتیوم، رم جدید، استیمبول، آگوستا آنتونینا، کنستانتینوپل و اسلامبول شناخته میشد.

 

در زمان حکومت عثمانی استانبول به نام قسطنطنیه شناخته میشد. استانبول به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیاد در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است و به همین دلیل سالانه میزبان گردشگران بسیاری می باشد. این شهر در کنار دریا مرمره قرار دارد و تنگه بسفر و این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است. این تقسیم شدن شهر باعث شده است که قسمت غربی استانبول را اروپایی و قسمت شرقی را آسیایی می نامند و شما با تورهای لحظه آخری استانبول می توانید از دوقسمت استانبول بازدید نمایید.

آب و هوای استانبول:

برای سفر به استانبول لازم دارید که از آب و هوای این شهر با خبر باشید. آب و هوای شهر استانبول به دلیل بارندگی مرطوب است و اغلب همراه با وزش باد است و به همین خاطر شهر استانبول دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد است. شهر استانبول بیشتر اوقات دارای مه می باشد و در زمستان به اوج میرسد. به طور میانگین بیشترین درجه حرارت در زمستان بین 7 و 9 درجه سلسیوس و در تابستان 28 درجه سلسیوس است. آب و هوای استانبول در ماه های فروردین و مهر مناسب ترین زمان برای سفر به استانبول می باشد.

جاذبه های توریستی شهر استانبول:

شهر استانبول در زمینه ی جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار غنی است.بازدید از مساجد، بازارها و حمام های ترکی شهر استانبول می تواند حس خوب یک سفر دلچسب را برای شما پدید آورد. تعداد بسیار زیادی آثار تاریخی و مکان های گردشگری از جمله کاخ توپکاپی، مسجد سلیمانیه و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر در اطراف مناطق سلطان احمد، بی اوغلو و تکسیم هستند همچنین این شهر دارای تعداد زیادی مراکز خرید شیک و مدرن مانند مرکز خرید جواهیر،اکمرکز، پالادیوم و … می باشد. جاذبه های گردشگری استانبول به قدری زیاد است که می توانید خاطره های فراموش نشدنی ای را برای خود بسازید.

غذاهای ترکی:

علاوه بر جاذبه ها ی توریستی غذاهای ترک را نباید فراموش کرد. استانبول دارای رستوران های شیک و مدرن می باشد که دارای منو های وسوسه برانگیزی هستند که غذاهای گرانی هستند اما اگر دنبال غذاهای ارزان قیمت در استانبول هستید بهتر است که غذاهای لذیذ خیابانی استانبول را حتما بچشید، غذاهایی مانند: سیمیت، کومپیر، لهمجون، بورک، تاووک پیلاو، دوروم، تانتونی، کوکورچ و میدیه دولما که طعمشان را فراموش نخواهید کرد.

هتل های شهر استانبول:

شهر استانبول مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای استانبول شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در تور استانبول برای انتخاب از میان تعداد زیاد هتل ها، بهتر است از بین هتل های 3،4 و5 ستاره،هتلی را انتخاب کنید که به مرکز شهر استانبول و میدان تقسیم (تکسیم) نزدیک تر باشد. به این دلیل که به مکان های تفریحی استانبول نزدیک تر خواهید بود.

در طول سفر خود نگران دانستن زبان خاصی نباشید به این دلیل که شهر استانبول پذیرای توریست های بسیاری می باشد و مردم این شهر به زبان ها مختلف آشنایی دارند و متوجه خواسته شما خواهند شد.بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

گردش در شهر استانبول:

برای گشت و گذار در شهر استانبول می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. شما می توانید از سوپر مارکت ها استانبول کارت تهیه کنید و با اتوبوس، تراموا و مترو به مقصدهای مورد نظر خود بروید همچنین می توانید در ایستگاه های مترو شهر استانبول کارت خود را شارژ کنید.

جاذبه های گردشگری بدروم:

شهر بدروم:

شهر بدروم قرار گرفته در شبه جزیره بدروم، از جنوب غربی سواحل ترکیه تا دریای اژه ادامه دارد. شهر بدروم دارای دو خلیج کوچک می باشد که هر دوی این خلیج ها چشم اندازهای بسیار زیبایی به قلعه بدروم دارند و گفتنی است که این قلعه زیبا و با شکوه قرون وسطی ای به دست مسلمانان ساخته شده است که به عنوان یکی از هفت عجایب دنیا شناخته می شود. شهر فریبنده و تاریخی بدروم سالانه میزبان تعداد بیشماری گردشگر داخلی و خارجی است و به همین دلیل یکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه به حساب می آید.

 

آب و هوای بدروم:

شهر بدروم در تابستان ها عموما دارارای آب و هوای گرم و خشک و کمی مرطوب می باشد در حالی که زمستان ها طولانی، سرد، ابری و همراه با بارش می باشند که در طول سال درجه دما در بین 10 الی 30 درجه سانتیگراد متغییر است و به ندرت کمتر و بیشتر از این میزان می شود. فصل گرم در بدروم 3 ماه است که از اواسط خرداد ماه شروع شده و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد و فصل سرد و خنک در شهر بدروم 4 ماه است که از اواسط پاییز تا اواخر زمستان ادامه دارد.

جاذبه های توریستی شهر بدروم:

شهر ساحلی بدروم ترکیه با دارا بودن سواحل فیروزه ای رنگ خود امروزه به یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در تعطیلات به حساب می آید که در آب های خود دارای تعداد بسیار زیادی قایق تفریحی است که آماده اند تا گردشگران را به سمت دریای مدیترانه ببرند.

بدروم شهری سرشار از جاذبه های دیدنی و گردشگری، چشم اندازهای خیره کننده و خانه های سفید و قدیمی است. در گذشته بدروم به نام هالیکارناسوس شناخته می شده است و بعدها بدروم به یک روستای ماهیگیری ساده تبدیل شد اما در سال 1940 که توریست ها به بدروم آمدند شهر دستخوش تغییرات بسیار زیادی گشت و نقاط دیدنی بدروم از جمله قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم، موزه باستانشناسی، آرامگاه های تاریخی، دروازه میندس و تئاتر بدروم و … نمایان شدند.

غذاهای بدروم:

غذا خوردن در بدروم بسیار لذت بخش است، غذاهای ترکی، غذاهای مدیترانه ای و غذاهای دریایی بدون شک بهترین انتخاب برای یک وعده غذایی در بدروم می باشند. تنوع بسیار زیادی در رستوران های بدروم وجود دارد که غذاهای مخلفی را سرو می کنند. فضای آرامش بخش به همراه مناظر طبیعی و بی نظیر غروب آفتاب و با وجود کافه ها، رستوران ها در بندر بدروم به اضافه پیاده روی در مناطق آبی و ساحل بدروم، صرف غذا در بدروم را به یک خاطره فراموش نشدنی برای گردشگران تبدیل خواهد نمود. غذاهای محلی محبوب در شبه جزیره بدروم قالبا شامل کسک (Keşkek)، بامیه، روغن زیتون، انواع سالاد سبزیجات و … می باشند.

هتل های شهر بدروم:

شهر بدروم مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای بدروم شامل هتل آپارتمانهای کوچک ، هتل های ساحلی و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در تور بدروم برای انتخاب از میان تعداد زیاد هتل ها، بهتر است از بین هتل های 3،4 و5 ستاره،هتلی را انتخاب کنید که به منطقه Antik Zeytin بدروم نزدیک تر باشد.

در طول سفر خود نگران دانستن زبان خاصی نباشید به این دلیل که شهر بدروم پذیرای توریست های بسیاری می باشد و مردم این شهر به زبان های مختلف آشنایی دارند و متوجه خواسته شما خواهند شد.بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور و یا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

جاذبه های گردشگری مارماریس:

مارماریس:

مارماریس با قدمت 6 قرن قبل از میلاد مسیح ، در مجاورت دریای مدیترانه و کوه های پوشیده از درختان سرسبز در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. مارماریس شهری بسیار زیبا ومتفاوت با سایر شهرهای توریستی ترکیه است و جزء مسیرهای توریستی کمتر شناخته شده برای ایرانیان به شمار می رود، این شهر ابتدا با نام فیسکوس (Physkos) شناخته می شد. ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد با آمدن قومی که نام رئیس آن “کار” بود سکونت در مارماریس کنونی آغاز شد و نام کاریا از مشتق نام رییس قبیله به این منطقه داده شده.

 

در تور مارماریس می توانید از آثار تمدن های گوناگونی چون کاریا، رودوس و آدا، مصر، آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمایید. این شهر همچنین با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد خود، مرکزی برای کشتی‌ رانی و غواصی نیز محسوب می شود.

آب و هوای مارماریس:

آب و هوای مارماریس، معتدل و گرم است. زمستان های مارماریس با بارش های زیاد همراه است. متوسط دمای سالانه مارماریس حدود 18.8 درجه سانتی گراد و میانگین میزان بارش سالانه حدود 926 میلی متر است. در آگوست کمترین میزان بارش و در ماه دسامبر بیشترین میزان بارش مارماریس اتفاق می افتد. دمای هوای مارماریس در ماه های جولای و آگوست با 42 درجه ، گرم ترین ماهها و در ماه ژانویه با 15 درجه سانتی گراد،سردترین ماه سال می باشد اما برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند بهترین زمان سفر به مارماریس با توجه به موقعیت جغرافیایی فصل بهار و پاییز (از آوریل تا اکتبر) می باشد.

غذاهای مارماریس:

غذاهای محلی مارماریس هم مانند غذاهای شهرهای دیگر دنیا مجموعه‌ای از طعم‌ها، مزه‌ها و رنگ های مختلف هستند. مانند غذایی که با برنج و موادی چون گوشت و ادویه طعم‌دار پخته می شود ، پیتزاهایی با نان نازک که روی آن پنیر، تخم‌مرغ، گوشت ریز شده قرار دارد که بسیار خوشزه است، همچنین بیش از ۴۰ نوع کباب در ترکیه وجود دارد که معروفترین آن‌ها کباب خیابانی است که ، لایه‌های پخته شده از گوشت گاو یا مرغ را داخل نان قرار داده و روی آن کاهو، پیاز و گوجه می‌ریزند و از غذاهای خوش طعم و پرطرفدار است.

هتل های مارماریس:

هتل های مارماریس مانند دیگر شهر ها دارای امکانات ویژه خود است برای سفر به این شهر با توجه به برآورد هزینه و رفت و آمد، انتخاب هتل نقش مهمی در سفر دارد که محل هتل در جایی باشد که رفت و آمد به مراکز تفریحی راحت انجام گیرد. هتل های خارج شهر قیمت های کمتری دارند ولی هزینه ایاب و ذهاب به دلیل مسیر دور هتل از جاهای دیدنی مارماریس، بیشتر می شود. هتل هیلتون مارماریس، هتل الگانس اینترنشنال مارماریس، هتل مارتی ریزورت دیلوکس مارماریس، هتل گرین نیچر دیاموند مارماریس از جمله بهترین هتل های این شهر می باشند.

جاذبه های گردشگری مارماریس:

از جاذبه های توریستی مارماریس و تفریحات مارماریس می توان گردشگاه های موجود در کناره سواحل طولانی با آبی زلال، وجود بنادر طبیعی و وسیع ،مراکز خرید مارماریس، گیاهان گرمسیری وزیبا، نوار ساحلی با صخره‌هایی بزرگ، غارهای زیبا، خدمات تور آبی، بنادر مدرن، کشتی های تفریحی، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزش آبی و… را نام برد. مارماریس،جواهر ترکیه شهری متشکل از ساختمان هایی سفيد با گل های كاغذی بسيار زيبا است که جلوه ای زيبا به شهر بخشيده است.

جاذبه های گردشگری ازمیر

شهر ازمیر:

شهر ازمیر ترکیه، شهر ساحلی در دریای اژه است که در دوران باستان به نام اسمیرنا (Smyrna) شناخته می شده است. شهر ازمیر توسط یونانیان کشف شد و بعدها رومی ها ازمیر را تصرف کردند و توسط اسکندر بازسازی شد دقیقاً قبل از اینکه جزئی از امپراطوری عثمانی در قرن پانزدهم بشود و امروزه اماکن باستانشناسی ازمیر شامل آگورا رومی، موزه فضای باز، کادیفه قلعه (Kadifekala) است که در زمان اسکندر کبیر ساخته شده اند.

 

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه با دارا بدن جمعیتی برابر با چهار میلیون نفر است و دومین بندر بزرگ کشور ترکیه بعد از استانبول است. بیشتر از نصف جمعیت شهر ازمیر کمتر از 30 سال سن دارنهد و همین موضوع شهر ازمیر را به شهری پر انرژی تبدیل کرده است و همینطور ده ها هزار دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های ازمیر در این شهر حضور دارند. شهر ازمیر در حاشیه کشور ترکیه و در سواحل دریای اژه به سرعن در حال رشد است.

آب و هوای ازمیر:

برای سفر به ازمیر لازم دارید که از آب و هوای این شهر با خبر باشید. در شهر ازمیر ترکیه تابستان ها گرم و سوزان، خشک و دارای آسمانی صاف است اما زمستان ها طولانی، سرد، مرطوب به همراه وزش باد می باشد. در طول سال درجه هوا معمولاً بین 3 الی 35 درجه سانتیگراد متغییر است و به ندرت به کمتر از 2- و بالاتر از 38 درجه سانتیگراد میرسد. فصل گرم در ازمیر 3.2 ماه از اواسط خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه طول می کشد و فصل خنک در شهر ازمیر 3.9 ماه از اوایل آذر ماه تا اواخر فروردین ماه ادامه پیدا می کند. بهترین زمان برای سفر به شهر ازمیر از اواسط اردیبهشت ماه الی اواخر خرداد ماه می باشد.

جاذبه های توریستی شهر ازمیر:

مسجدها و کلیساهای قرن هجدهم که با بلوارهای گسترده، ساختمان های مدرن و مراکز خرید که با کاشی کاری های قرمز مزین شده اند قسمت کوچکی از جذابیت ها و دیدنی های شهر ازمیر می باشند. کلانشهر ازمیر دارای جوی مدیترانه ای است و یک مرکز اصلی برای گذراندن تعطیلات در کشتی های کروز در دریای اژه است. ازمیر دارای مراکز مهم توریستی و تجاری می باشد و به نام ترکیه کوچک نیز شناخته می شود از جمله اماکن دیدنی شهر ازمیر می توان به آسانسور ازمیر و میدان کناک را نام برد.

غذاهای ترکی:

بسیاری از بازارها و کافه هایی که در ازمیر وجود دارن در نزدیکی بازار این شهر قرار گرفته اند. در رستوران های شهر ازمیر هم غذاهای بومی ترکیه و هم غذاهای اروپایی و بین المللی می توانید پیدا کنید اما به دلیل قرار گیری شهر ازمیر در ساحل دریای اژه غذاهای دریایی شهر ازمیر بسیار معروف و لذیذ می باشند از جمله غذاهای دریایی خوشمزه در شهر ازمیر می توان به ماهی کبابی، اختاپوس کبابی، گوشت کبابی را نام برد همچنین شهر ازمیر دارای دسرهای بسیار خوشمزه ای مانند لور تاتلیس و شامبالی اشاره کرد.

هتل های شهر ازمیر:

شهر ازمیر مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای ازمیر شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در تور ازمیر برای انتخاب از میان تعداد زیاد هتل ها، بهتر است از بین هتل های 3،4 و5 ستاره،هتلی را انتخاب کنید که به مرکز شهر ازمیر و به سواحل دریای اژه نزدیک نزدیک تر باشد. به این دلیل که به مکان های تفریحی ازمیر نزدیک تر خواهید بود. بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

گردش در شهر ازمیر:

ازمیر با دارا بودن هزاران سال قدمت نقش به سزایی را در تجارت دریایی ایفا کرده است. ازمیر با دارا بودن تنوع بی نظیری از اماکن تاریخی گردش را برای مهمانان خود بسیار لذت بخش می کند و در کنار این اماکن تاریخی و دیدنی بازار کمرالتی (Kemeralti Market) دارای تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه، فروشگاه و کارگاه های آموزشی هنری وجود دارند.

جاذبه های گردشگری ترابزون

شهر ترابزون:

ترابزون یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است و قدمت سکونت در آن به 5 هزار سال پیش باز می گردد. این شهر در شمال شرقی کشور ترکیه و در مجاورت ساحل دریای سیاه قرار دارد و دارای طبیعتی بکر است. در گذشته این شهر زیبا در مسیر جاده ابریشم بوده و همین امر موجب شد تا سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم باشد و به همین دلیل مردمی از فرهنگ مختلف در این جا به گرد هم آمدند و به مرور شهر رونق پیدا کرد.

 

آب و هوای ترابزون:

با توجه به این که ترابزون در حاشیه دریای سیاه قرار دارد دارای آب و هوای مرطوب است و میزان بارش باران ترابزون، در زمستان بسیار بیشتر از تابستان است اما لازم به ذکر است که میزان بارش در تمام سال در ترابزون وجود دارد.

جاذبه های گردشگری ترابزون:

ترابزون به یک قطب پر طرفدار گردشگری در کشور ترکیه تبدیل شده است. امکانات تفریحی انبوه و متنوع، بازارهای ترابزون، مراکز خرید ترابزون، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها ، کافه های گوناگون، بناهای تاریخی، سواحل ترابزون به همراه بخشی از جاذبه های گردشگری ترابزون محسوب میشوند. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و کلیساها، همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

هتل های ترابزون:

ترابزون یکی از شهرهای واقع در نوار ساحلی دریای سیاه می باشد که همچون نگینی در نوار ساحلی این دریا می درخشد. این شهر یکی از بنادر مهم توریستی ترکیه است که سالانه میلیونها نفر به آن سفر می کنند و به همین دلیل در خود هتل های لاکچری و خوب در خود جای داده است و از طرفی هزینه اقامت در این شهر به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مقرون به صرفه تر می باشد.

گردش در شهر ترابزون:

ترابزون نسبت به دیگر شهرهای ترکیه شهر کوچکی به حساب می آید و به همین دلیل حمل و نقل عمومی این شهر برخلاف شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا گسترده نیست و به چند گزینه محدود ختم می شود. شهر ترابزون هیچگونه خط مترو یا تراموایی ندارد و مردم اغلب از وسیله نقلیه ای به نام دولوموش و همینطور تاکسی استفاده می کنند.

شهر قونیه:

قونیه، شهری در ناحیه آناتولی که با پایتخت ترکیه آنکارا، 225 کیلومتر فاصله دارد و می توان از آن بانام پایتخت تمدن اسلامی یاد کرد.از طرفی این شهر به دلیل وجود آرامگاه مولانا در میان ایرانیان شهرت بسیاری دارد و سالانه از تاریخ 19 الی 27 آذر به دلیل برگزاری بزرگداشت مولانا گردشگران زیادی به قونیه می روند.

 

آب و هوای قونیه:

قونیه دارای آب و هوای خاص مدیترانه ای است به این معنا که دارای تابستان های آفتابی و زمستانهای معتدل می باشد. در زمستان دما حداکثر تا 5 درجه سانتی گراد بالای می رود و همچون فصل پاییز بارش های زیادی دیده میشود که با بادهای موسمی این منطقه کمی هوا را طوفانی می کنند. در ماه های تابستان یعنی از اوایل جولای تا اواخر سپتامبر ، بارش قابل توجهی در این منطقه دیده نمی شود و دما هوا تا 35 درجه نیز افزایش میابد.

جاذبه های گردشگری قونیه:

قونیه یکی از قطب های گردشگری ترکیه به شمار می رود که امکانات تفریحی، مراکز خرید قونیه، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها، بناهای تاریخی،بخشی از جاذبه های گردشگری قونیه محسوب میشوند. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و موزه ها همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

هتل های قونیه:

قونیه شهر بزرگی است که به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی به مکانی توریستی تبدیل شده است، بنابراین در این شهر هتل‌های بسیاری یافت می‌شوند. هتل‌های لوکس و شیکی که می‌توانند اقامتی راحت را برای مسافران فراهم کنند.

گردش در قونیه:

شهر قونیه در ترکیه از سیستم مترو برخوردار نیست، اما گفته می‌شود که بخشی از سیستم متروی این شهر در سال ساخته می شود اما در این شهر می‌توان از اتوبوس، دولموش، تراموا و تاکسی برای گردش استفاده کرد.قونیه از یک فرودگاه بزرگ و بین‌المللی برخوردار است، و تا شهر قونیه ۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

جاذبه های گردشگری وان:

وان شهر کوچکی در شرق کشور پهناور ترکیه و مرکز استانی به همین نام است. این شهر که از مرز مشترک ایران و ترکیه فاصله چندانی ندارد، در حاشیه بزرگترین دریاچه ترکیه واقع شده و قدمتش به 3400 سال پیش بر می گردد. یعنی زمانی که پادشاهی کهن اورارتو در اطراف دریاچه وان پا گرفت، منطقه وان به شهری برای سکونت بدل شد. البته که این سال ها وان از شکوه آن دوران بسیار فاصله گرفته و اگر امروزه به وان بروید، با شهری ساده و کوچک مواجه خواهید شد. شهر وان امروزه جمعیتی در حدود 370,190 نفر را در خودش جای داده و وسعتی برابر با 1,938 کیلومتر مربع دارد. از نکات جالب توجه شهر وان می توان به جمعیت بالای کُردهای این شهر اشاره کرد. در واقع جمعیت اغلب این شهر را کردها تشکیل می دهند و نه تُرک ها.

همچنین بسیاری وان را با گربه هایش می شناسند و این موجودات بانمک از نمادهای به خصوص شهر وان هستند؛ گربه هایی سفید با رنگ چشمان متفاوت از جمله چیزهایی است که بلااستثنا نظرتان را در طی سفر به وان جلب خواهد کرد، به گونه ای که در یکی از میدان های این شهر، تندیسی از گربه نیز می بینید. گرچه وان شهری کوچک است اما با این حال هنوز هم جاذبه های مخصوص به خود را دارد. در این جا به صورت مختصر با بهترین دیدنی های وان آشنا می شویم:

دریاچه وان | Van Lake:

دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است که وسعتی در حدود ۳,۷۵۵ کیلومتر مربع را می پوشاند. در این دریاچه جذاب ماهی هایی را می بینید که هیچ جای دیگری در ترکیه نخواهید دید و تنها در این دریاچه زنده خواهند ماند. کمی که در اطرافش گشت و گذار کنید، می توانید با قایق به درون جزایر آن هم بروید و به جست و جو و گردش بپردازید. دیدنی های باستانی و بقایای تاریخی در این جزایر انتظار شما را می کشند و می توانید گردشی بدیع از تاریخ و طبیعت را رقم بزنید.

آب و هوای شهر وان:

آب و هوای شهر وان برای ما ایرانی ها دور از انتظار نیست و مشابهش را بسیار تجربه کرده ایم. این شهر که در اقلیمی قاره ای و مرطوب قرار گرفته، تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد. گرم ترین ماه های وان را در خرداد، تیر و مرداد و سردترین زمان سال را هم در ماه بهمن می بینید. بارانی ترین اوقات وان نیز مربوط بهار و پاییز است که در بهار در طی فروردین و اردیبهشت رخ می دهد. در نهایت اگر به دنبال آب و هوایی دلپذیر می گردید، بهترین زمان سفر به وان را می توان میان ماه های خرداد تا آبان دانست.

  ویژگی های فرهنگی امپراتوری عثمانی تاثیر شگرفی را در غذاهای ترکیه گذاشته است و این مساله در کنار قدرت صنعت گردشگری این کشور، باعث شده تا نام غذاهای ترکیه به عنوان یکی از برجسته ترین و اشتها آورترین غذاهای جهان مطرح شوند. میراث غذایی عثمانی در نتیجه ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه غذاها در آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان به وجود آمده و ساختاری چند فرهنگی دارد.

توضیحات:

به دلیل استفاده فراوان از سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون غذاهای این کشور از غذاهای غنی جهان نیز به حساب می آیند. مواد پرکاربرد در غذاهای ترکی مواردی چون گوشت، سبزیجات و حبوبات را شامل می شوند و به دلیل استفاده از غذاهای آبکی و خورش، مصرف نان نیز در این کشور بالاست.

صبحانه، بخش مهمی از وعده های غذایی برای ساکنان ترکیه، خصوصا شهر وان است و موادی سالم، مغذی و خوشمزه را شامل می شود که در نقاط مختلف به شکل های متفاوتی سرو می شود. سبزیجات، گوجه فرنگی، خیار و فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به همراه پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر مورد استفاده قرار می گیرند.

نان های محلی هر منطقه مانند نان ذرت و نان حلقه ای یکی از اجزای اصلی این وعده غذایی به شمار می روند. در روز های یکشنبه صبحانه مفصل تر تهیه شده و بهانه ای برای دورهمی های اجتماعی را ایجاد می کند. همچنین خوب است بدانید کباب ها جایگاه خاصی در فرهنگ غذایی ترکیه دارند و با روش های متفاوتی طبخ می شوند در کنار این کباب ها بسته به مواد تشکیل دهنده و شیوه پخت، برنج، برنج بلغور و سبزی نیز سرو خواهند شد.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا