اکسسوری خانگی چیست؟

اکسسوری خانگی چیست؟e
شنبه, 21 مرداد 1402
17 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

در طراحی داخلی یک خانه، علاوه بر مبلمانی مانند صندلی ها و میز ها که در هر خانه ای وجود دارند، برخی فاکتورهای دیگر نیز هستند که در زیباتر دیده شدن محیط نقش به سزایی را ایفا می کنند. این فاکتور ها می توانند رنگ های به کار رفته و یا سبکی باشد که برای دکوراسی

اکسسوری خانگی چیست؟ 

در طراحی داخلی یک خانه، علاوه بر مبلمانی مانند صندلی ها و میز ها که در هر خانه ای وجود دارند، برخی فاکتورهای دیگر نیز هستند که در زیباتر دیده شدن محیط نقش به سزایی را ایفا می کنند. این فاکتور ها می توانند رنگ های به کار رفته و یا سبکی باشد که برای دکوراسیون محیط انتخاب می کنید.

یکی دیگر از عناصری که به اندازه این فاکتور ها در زیبا تر و جذاب تر دیده شدن یک خانه تاثیر گذار است،اکسسوری ها هستند؛ زیرا اشیاء کوچک نیز در ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد در محیط زندگی ما بسیار تاثیر گذار هستند. برای این که بدانید اکسسوری های خانگی چه هستند و از کجا می توان آن ها را تهیه کرد با املاک ویلای من همراه باشید.

توضیحات:

زندگی مدرن باعث می شود تا خانه های ما با روح زمانه هماهنگی داشته باشند. زمانی که به گذشته نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سبک های طراحی داخلی اثراتی را از دوران خود به همراه دارند. از نظر ظاهری برای شخصیت بخشیدن به هر مکانی، با تغییرات کوچک می توانیم تاثیرات بزرگی ایجاد کنیم. معمولا مبلمانی که خریداری می کنیم به دلیل این که فضای زیادی را اشغال می کنند، اگر در رنگ های خنثی انتخاب شوند باعث می شوند تا محیط آرامش بخش تری در اختیار داشته باشیم.

هم چنین به دلیل جلوگیری از ایجاد فضایی خسته کننده و شلوغ، انتخاب مبلمان در مدل های ساده تر نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت. اما در چنین شرایطی برای این که جلوه ای تازه به ظاهر خانه خود ببخشیم چه باید بکنیم؟

توضیحات:

قبل از هر چیزی زمانی که می خواهید هر مکانی را دکوراسیون کنید ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام سبک طراحی داخلی را می خواهید به کار ببرید. سپس می توانید مبلمانی متناسب با این سبک و سایر لوازم کمکی را به کار ببرید. معمولا اشیائی مانند مبل ها، میز ها، کتابخانه و میز تلویزیون یکبار خریداری شده و به سختی تعویض می شوند. هم چنین تعویض این اشیاء از نظر اقتصادی نیز به صرفه نخواهد بود. تغییر رنگ دیوار ها و یا خرید اکسسوری ها روشی بسیار راحت تر و به صرفه تر به شمار می رود. هم چنین با انتخاب یک اکسسوری مناسب می توان تمام فضای خانه را به طور کامل تغییر داد.

امروزه در بازار اکسسوریهای متنوعی وجود دارند که می توانند به مکان هایی مانند پذیرایی، اتاق غذاخوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سایر مکان ها رنگ اضافه کرده و جلوه ای تازه به آن ها ببخشند. به طور خلاصه با وجود انتخاب های فراوانی که پیش روی شما قرار دارند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوازم دکوری ای متناسب با خانه خود را خریداری کنید.

توضیحات:

با وجود اشیاء دکوراتیوی که با گذر زمان به بخشی از زندگی ما تبدیل شده اند، ایجاد محیطی سرگرم کننده و جذاب برای زندگی بسیار ساده تر شده است. یک خانه ای که با مبلمان کارآمد و راحت چیدمان شده است، تبدیل به مکانی خواهد شد که بیشتر از عادت، با میل کامل زمان خود را در آن سپری کرده و با گذراندن لحظات در کنار عزیزان به خاطرات زیبای خود اضافه خواهید کرد. به طور خلاصه دکوراسیون کردن یک خانه تنها با این که چگونه می خواهیم خانه را به مهمان های خود نشان دهیم در ارتباط نیست، بلکه قبل از هرچیزی با این که محیط زندگی خود دوست داشته باشیم در ارتباط است.

توضیحات:

با این وجود یک خانه ای که با اشتیاق به آن اسباب کشی کرده و بر اساس علایق خود آن را طراحی کرده ایم، ممکن است بعد از مدتی خسته کننده به نظر برسد. در این شرایط افرادی که امکان مالی کافی دارند ممکن است که تمام لوازم خانه را تغییر دهند. اما این روش بسیار گران خواهد بود. انتخاب دیگر این است که بخش های یکنواخت دکوراسیون را بازسازی کرده و با تغییرات کوچک چهره جدید به آن ببخشیم. گاهی برای تحرک بخشیدن به یک محیط نصب یک تابلو و یا یک چراغ بر روی دیوار از آن چه که تصور می کنید تاثیر بیشتری خواهد داشت.

یک موضوع مهم:

یک موضوع مهم در انتخاب اکسسوری این است که مشخص کنید چه نیازی به خرید آن وسیله دارید. برای مثال یک شلف دیواری از نظر ظاهری می تواند فضایی زیبا ایجاد کند، اما اگر موضوع کارآمدی برای شما مهم است در خرید شلف باید به این موضوع توجه داشته باشید. همان گونه که می توانید زیبایی را کنار گذاشته و محصولی کاملا کارآمد خریداری کنید، می توانید اکسسوری که تنها زیبا بوده و کاربردی ندارد را نیز انتخاب کنید.

البته حالت ایده آل این است که وسیله ای را خریداری کنید که هم کارآمد باشد و هم ظاهری زیبا داشته باشد. البته همان طور که گفته شد موضوع اصلی نیاز و احتیاجات شما است. به طور کلی می توانید با توجه به آن چه که کمبود آن را احساس می کنید انتخاب خود را انجام دهید.

توضیحات:

اکسسوری ها یکی از روش های اقتصادی برای تزئین خانه به شمار می روند. اما از کجا می توان این اکسسوری را تهیه کرد؟ خرید اکسسوری هیچ تفاوتی با سایر مبلمان موجود در خانه ندارد. به همین دلیل تمام روش هایی که در خرید سایر لوازم به کار می روند در خرید اکسسوری نیز کارآمد هستند. یکی از روش های کلاسیک مراجعه به فروشگاه های مبلمان و اکسسوری است. اما باید بپذیریم که این روش بسیار خسته کننده و زمانبر است. روش دوم مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای است که بسیاری از برند های معروف دنیا در آن ها وجود دارند.

با این روش می توانیم محصولات با کیفیتی را خریداری کنیم. اما محصولی که در یک فروشگاه بزرگ وجود دارد، منحصر به فرد نخواهد بود و در بسیاری از خانه ها امکان دیدن آن وجود دارد. اگر به دنبال اکسسوری هایی هستید که منحصر به فرد باشند و در هیچ کجای دیگر مشابه آن را نبینید، بهترین راه اینترنت است. با این روش حتی می توانید به فروشگاه های هنری کمتر شناخته شده نیز دسترسی پیدا کنید.

نکاتی که در خرید اکسسوری ها باید به آن ها توجه داشته باشید:

تاثیر قابل توجهی که لوازم دکوری کوچک و اکسسوری ها در فضای یک اتاق ایجاد می کنند بسیار غافلگیر کننده است. حتی اگر اکسسوری ها به عنوان عناصر کامل کننده مبلمان به نظر برسند نیز می توانند ظاهر یک مکان را به طور کامل تغییر دهند. در عین حال یکی از راه های کم هزینه برای ایجاد فضایی تازه و فرح بخش در یک اتاق نیز به شمار می روند.

اما اگر در انتخاب اکسسوری دقت کافی انجام ندهید، به همان اندازه که یک مکان را زیبا جلوه می دهد، می تواند ظاهری نامناسب به خانه ببخشد اگر به چند نکته اساسی توجه داشته باشید در انتخاب اکسسوری اشتباه کمتری انجام داده و مانند یک فرد حرفه ای انتخاب های مناسب انجام خواهید داد. در ادامه به برخی از نکاتی که در انتخاب اکسسوری و ترکیب آن با سایر اشیاء باید در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت:

توضیحات:

محصولات کارخانه ای ارزان بوده و در هر مغازه ای به راحتی پیدا می شوند. اما به این موضوع فکر کنید که اشیائی که می خواهید با آن خانه و محیط زندگی خود را پر کنید این محصولات هستند؟ در اکسسوری های خانگی معمولا کمتر، بیشتر به نظر می رسد! یعنی یک محصول ارزان در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می رسد. اما به احتمال زیاد به دلیل ارزانی در تعداد زیادی به فروش رسیده است و به طور طبیعی با آن وسیله نمی توانید شخصیتی منحصر به فرد به محیط زندگی خود ببخشید. موضوع دیگر تبدیل ارزانی به ضرر است.

توضیحات:

هیچگاه به این موضوع اتکا نکنید که چون ارزان است بعد از مدتی آن را دور خواهید انداخت. با این تصور علاوه بر یک خرید غیر منطقی، دچار یک هزینه غیر ضروری نیز خواهید شد. موضوع این نیست که برای یک اکسسوری مبالغ بالایی پرداخت کنید، اما برای مثال هنگام خرید یک گلدان مصالح طبیعی مانند چوب و یا سرامیک را انتخاب کنید. مصالح ارزانی مانند پلاستیک تنها ظاهری نامناسب به خانه شما خواهند بخشید.

توضیحات:

هنگام خرید اکسسوری ها یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد تناسبات است. یک اکسسوری هر چه قدر هم که زیبا باشد، برای تکمیل دکوراسیون باید ابعاد متناسبی داشته باشد. برای مثال برای تکمیل یک دیوار خالی در سالن پذیرایی خرید یک تابلوی هنری ایده بسیار مناسبی خواهد بود. اما اگر مبل ها کوچک و تابلو ابعاد بزرگی داشته باشد، تنها به دیواری عجیب دست خواهید یافت که گویی تابلو در فضایی کوچک گیر افتاده است. به طور خلاصه قبل از خرید اکسسوری و استفاده از آن، حتما از نظر ابعاد و تناسبات، متناسب بودن آن برای خانه را در نظر داشته باشید.

در هر اتاقی که مبلمانی بزرگ در آن مورد استفاده قرار می گیرد با انتخاب رنگ های خنثی می توانید شلوغی را از نظر بصری کاهش دهید. اما در چنین شرایطی ممکن است که اتاق بسیار ساده و دلگیر به نظر برسد. برای جان بخشیدن به دکوراسیون اکسسوری ها می توانند کمک شایانی به شما بکنند. برای مثال در اتاقی که رنگ سفید در آن غالب است، یک گلدان و یا کوسن سیاه از نظر ایجاد کنتراست می تواند انتخاب مناسبی باشد. حتی به دلیل ارزان تر بودن اکسسوری ها به مراتب می توانید آن ها را تعویض کنید.

توضیحات:

تصور کنید که مناسب ترین اکسسوری را از نظر رنگ، بافت و تناسبات برای خانه خود خریداری کرده اید. کار به همین جا ختم نمی شود! با به کار بردن خلاقیت خود می توانید این محصولات را به اشیاء تزئینی تری تبدیل کنید. به عنوان مثال، زمانی که گروهی از تصاویر چند تکه را بر روی دیوار آویزان می کنید، نیازی نیست که آن ها را به شکل مرتب کنار هم قرار داده و ظاهری منظم ایجاد کنید و یا تصور کنید که برای یک دیوار شلف های چند تکه خریداری کرده اید.

با نصب نامتقارن آن ها نیز می توانید ظاهری بسیار دکوراتیو ایجاد کنید. به طور خلاصه، به جای این که محصولاتی که خریداری کرده اید را به صورت استاندارد چیدمان کنید، با حفظ تعادل روش های مختلف را به کار برده و از این طریق با استفاده از مهارت های خود، خانه را به مکانی زیباتر تبدیل کنید.

توضیحات:

زمانی که بیش از یک عدد اکسسوری خریداری کردید، اشیاء دکوراتیو را مانند تزئینات یک کیک تصور کنید! ابتدا اشیاء بزرگ تر و سپس اکسسوری های کوچک را به کار ببرید. زمانی که این کار را انجام می دهید حتما به ایجاد تعادل میان اشیاء توجه داشته در طول مطلب در مورد انتخاب و چیدمان اکسسوری ها صحبت کردیم، اما اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که چه اکسسوری هایی را باید انتخاب کنید، به لیست اکسسوری هایی که می توانید در اتاق های مختلف به کار ببرید

توجه کنید: چراغ ها، سبد ها، جعبه ها، کتاب ها و مجلات، گلدان ها، مجسمه ها، شمع ها، شمعدان ها، گل ها، صدف های دریایی، گیاهان سبز، آینه ها، عکس ها، تابلو ها، کوسن های تزئینی، رومیزی ها، فرش ها و پادری ها، کلکسیون های خاص و غیره. البته این لیست را می توان افزایش داد. حتی اگر بخواهید می توانید لوازم قدیمی ای که دیگر به آن ها نیاز ندارید را نیز با به کار بردن خلاقیت خود به اکسسوری تبدیل کنید.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

 

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا