انواع استخر و طریقه ساخت آن 09116392262

انواع استخر و طریقه ساخت آن 09116392262e
شنبه, 21 مرداد 1402
11 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

یکی از نکته هایی که در اکثر ویلا ها مشترک است، ساخت و طراحی استخر برای ملک می باشد. استفاده از این نوع طرح درواقع برای هر ویلایی معمول بوده و گاهی برخی از افراد ساخت آن را ضروری می دانند. یکی از دلایلی که موجب این عمل می شود این می باشد که؛ شنا در واقع یک

انواع استخر و طریقه ساخت آن 

یکی از نکته هایی که در اکثر ویلا ها مشترک است، ساخت و طراحی استخر برای ملک می باشد. استفاده از این نوع طرح درواقع برای هر ویلایی معمول بوده و گاهی برخی از افراد ساخت آن را ضروری می دانند. یکی از دلایلی که موجب این عمل می شود این می باشد که؛ شنا در واقع یکی از محبوب ترین ورزش های دنیاست و هر قشری دوست داشته تا این ورزش را به صورت مکرر انجام دهد.

به علت گران قیمت شدن بلط های استخر عمومی و شلوغ بودن آن ها، چه بهتر که در منزل شخصی خود یک استخر مجزا داشته باشید و بتوانید گذران وقت نمایید. ما در این مقاله از ایملک سعی بر آن داریم تا شما با طراحی مختل و نوع ساخت استخر در ویلای خود آشنا نماییم. پس از مطالعه مقاله می توانید با نظرات خود پیشنهادات و انتقادات خود از مقاله را برای ادمین ارسال نمایید.

ساخت استخر بزرگ مناسب است یا کوچک:

در رابطه با این سؤال باید بیان کرد که ساخت استخر به میزان متراژ ملک یا ویلای شما بستگی دارد. و یا حتی این عمل با توجه به سلیقه شما انجام می پذیرد. اما سعی داشته باشید استخری که قصد ساخت آن را دارید متناسب با میزان متراژ ملک مورد نظرتان باشد تا بتوانید تعادل را در طراحی ظاهری ویلا رعایت نمایید.

انواع استخر ها در ساخت ویلا:

استخر ها را در این مورد بر اساس موقعیت ساختاری و قرارگیری رتبه بندی می کنند. در واقع این نوع استخر ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ استخر های رو باز و استخر های سرپوشیده.

1-استخر های روباز:

استخر های روباز پرمخاطب بوده و خواهان بسیار زیادی داشته است. این نوع از استخر ها گاها در حیاط خلوت ویلا ها و یا باغ ها ساخته می شود و می توان به راحتی از آن استفاده نمود. دلیل پر مخاصب بودن این نوع، این می باشد که در هنگام ساخت هزینه کمتری پرداخت می شود و اکثر خانه های ویلایی و باغ ها از استخر روباز استفاده کرده اند و نمای بسیار زیبایی را به ملک خود بخشیده اند.

2- استخر های سرپوشیده:

این نوع از استخر ها معمولا طرفداران کمی داشته و متقاضی در این نوع به حداقل رسیده است. استفاده از این نوع از استخر معمولا در هر سبکی از ویلا رایج نیست و گاها از استخر های سرپوشیده در ویلا به سبک مدرن و لوکس استفاده می شود. همچنین در ویلاهایی که از لحاظ ساخت تریبلکس و یا دوبلکس باشند استفاده از این نوع استخر رایج است. دلیل استفاده کم از استخرهای سرپوشیده این می باشد که هزینه در ساخت آن بسیار زیاد می باشد. این نوع از استخر ها در داخل منزل و جز طراحی داخلی ویلا به حساب می آیند. معمولا ساخت استخر در درون منزل در طبقه ایی جدا و یا اتاقکی جدا ساخته می شود تا به راحتی بتوان از آن استفاده نمود.

 

مراحل ساخت استخر در ویلا

1-ابتدا طراحی مورد نظر خود را انجام دهید:

داشتن استخر در ویلای خود بسیار خوب و لذت بخش است. برای ساخت استخر ابتدا باید طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ طراحی نمایید. برای ویلای خود باید بدانید که استخر دایره ایی می خواهید و یا استخر مستطیل و یا طرحی متفاوت برای آن در نظر دارید؟ برای بهتر شدن این موضوع می توانید از صاحبان ویلایی که استخر دارند کمک گرفته و یا با جست و جو در اینترنت می توانید طرح ها مناسبی را انتخاب نمایید. باید در نظر داشته باشید که با این عمل کار خود را سریعتر برای ساخت ویلا انجام می دهید، این روال همیشه موجب شده تا کارها سریعتر به نتیجه برسند.

2- خاک برداری از محل ساخت استخر:

بعد از طراحی ظاهر استخر با انتخاب خودتان و کمک طراحتانف دومین کاری که باید انجام داد این است که محل مورد نظر را خاک برداری بکنند. انجام این عمل بستگی به نوع سایز استخر در نظر گرفته شده است که این مورد تابع محیط ویلا می باشد و باید با حفظ تعادل در طراحی ظاهری بتوانید استخر مورد نیاز خود را ایجاد نمایید. پس از مشخص شدن ابعاد، مهندس این کار باید شروع به خاک برداری کند. این عمل گاها توسط ماشین آلات مکانیکی انجام می شود. پس از خاک برداری به میزان کافی می توانید انجام مرحله سوم را آغاز نمایید.

3- شیب بندی و صاف کردن کف استخر:

یکی از اصلی ترین کار هایی که در هنگام ساخت استخر باید توجه کرد همین شیب بندی و صاف کردن کف استخر است. شما در هنگام خاک برداری میزان عمق استخر را بر اساس طرحی که کشیده شده است، مشخص می کنید. زمین ویلا و عمق استخر میزانی است که باید توسط خود شما در نظر گرفته شده باشد. سپس به صاف کردن کف استخر و ایجاد شب در آن می پردازند. سعی داشته باشید در هنگام انجام این عمل استاندارد های مورد نیاز را رعایت نمایید.

4- پیکر بندی و آرماتو بندی کف استخر در هنگام ساخت آن:

پس از کار های انجام شده سعی داشته باشید در هنگام انجام این مورد به خوبی دقت کرده تا بتوانید از آسیب های آن جلوگیری نمایید. با آرماتور بندی و ریختن بتن در کف استخر شما می توانید این اطمینان را بدست بیاورید که آن میزان آب به زیربندی و داخل ویلا نفوذ نکند و اگر نتوانید به نحو احسنت آن را انجام دهید باعث تحمیل ضررهای جدی به سازه خود شده ایید.

5- سیستم لوله کشی در ساخت استخر:

جایگذاری سیستم لوله کشی در ساخت استخر اهمیت بالایی دارد. می توانید این عمل را نیز در طراحی ابتدایی کار خود داشته باشید تا بتوانید سریعتر به نتیجه برسید. سعی کنید در ساخت این لوله کشی، یک لوله برای ورودی آب و دیگری برای خروجی آب استفاده شود. اگر می خواهید که استخر شما دارای آب داغ باشد، پس باید طرح لوله خود را بر روی نظر اولیه تا موتورخانه ادامه دهید.

6- دیوار کاری ساخت استخر ویلا در کرج:

برای اینکار مهندسه مربوطه سعی براین دارد تا محل هاد باقی مانده را بتن و سیمان کند. قطر و ضخامت این دیوار ها به 1 الی 2 سانتی متر می رسد. پس از انجام این عمل شما می توانید از کاشی های استخری برای پوشانیدن دیوار بتنی استفاده نمایید.

7- آب بندی و اتمام دیوار های استخر:

این راه را می توانید از طریق ملات های آب بند انجام دهید و دیوار های ساخته شده را آب بند نمایید. این آب بندی عملکردی بسیار پر اهمیت است، پس سعی داشته باشید در هنگام ساخت خودتان حضور داشته باشید. استخر شما اکنون مورد استفاده است، کافی است که آبگیری را انجام داده و با استفاده از استخر در محوطه ملک خود لذت ببرید.

  

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا