پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟ 09116392262

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟ 09116392262e
شنبه, 21 مرداد 1402
10 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟ پنت هاوس (Penthouse) به آپارتمان یا واحدی گفته می شود که معمولا در بالاترین طبقه یک ساختمان، برج یا هتل قرار گرفته و به دلیل ویژگی ها و امکانات لوکس آن از سایر آپارتمان ها متمایز شده است.

پنت هاوس چیست و چه امکاناتی دارد؟ 

پنت هاوس (Penthouse) به آپارتمان یا واحدی گفته می شود که معمولا در بالاترین طبقه یک ساختمان، برج یا هتل قرار گرفته و به دلیل ویژگی ها و امکانات لوکس آن از سایر آپارتمان ها متمایز شده است. اگرچه امروزه به برخی آپارتمان هایی که در بالاترین طبقه یک ساختمان واقع نشده اند اما از نظر امکانات رفاهی و طراحی مدرن و مجلل هستند نیز عنوان پنت هاوس داده می شود. همچنین با این که معمولا پنت هاوس آپارتمانی یک طبقه در بلندترین بخش ساختمان یا برج است اما گاهی آن را به صورت آپارتمان دوبلکس نیز طراحی می کنند.

از نظر معماری پنت هاوس به سازه ای در پشت بام یک ساختمان گفته می شود که با مقداری فاصله از دیوارهای بیرونی ساخته شده، کل عرصه پشت بام را اشغال نمی کند و اغلب در ساختمان های بلند دیده می شود. از آن جا که فاصله بین لبه پشت بام و سازه نسبت به تراس های معمولی بیشتر است پنت هاوس برای افراد آپارتمان نشین که عاشق فضای بیرونی خصوصی هستند ایده آل می باشد.با این وجود در برخی موارد فاصله ذکر شده معنایی ندارد و پنت هاوس کل فضای بام ساختمانی بلند را به خود اختصاص می دهد.

تاریخچه پنت هاوس:

در قرون وسطی از بالاترین قسمت ساختمان ها به عنوان مکانی عالی برای حفاظت از نیروهای تحت محاصره در زمانی که برای حمله به دشمن آماده می شدند استفاده می شده است.پس از آن و تا قبل از دهه 1920 میلادی آخرین طبقه غیر قابل سکونت ساختمان ها که امروزه به آن پنت هاوس می گویند اغلب کثیف و شلوغ بود و با مصالح ساختمانی، زباله یا لوازم خانگی اضافی انباشته شده و تنها کارگران و افراد فقیر جامعه حاضر می شدند در چنین مکانی زندگی کنند.

اما در دهه 1920 و پس از پایان جنگ جهانی دوم به دنبال رشد اقتصادی و تحول عظیم در صنعت ساخت و ساز در نیویورک به عنوان قلب اقتصاد آمریکا، میزان تقاضا برای زندگی در مناطق شهری و ثروتمند آمریکا افزایش یافت و همین مسئله در کنار بهبود سیستم های آسانسور و بالابرها باعث خلق ایده پنت هاوس شد. معماران از بالاترین نقطه ساختمان ها و برج ها برای طراحی و ساخت آپارتمانی لوکس و زیبا، گران قیمت و دارای امکانات رفاهی کامل استفاده کردند، مکانی دنج و در عین حال دلباز که خیلی زود نظر افراد ثروتمند را که تا قبل از آن طبقات اول ساختمان را ترجیح می دادند به خود جلب کرد.

امکانات پنت هاوس:

پنت هاوس نمادی از یک زندگی مدرن و لوکس است که در ساخت آن از بهترین مصالح ساختمانی، کف سازی لوکس و لوازم گران قیمت استفاده شده و به دلیل امکانات رفاهی، تفریحی و طراحی منحصر به فرد آن شناخته شده است که آپارتمان های معمولی از آن بی نصیب هستند.

از جمله امکانات پنت هاوس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• قرار گرفتن در آخرین طبقه ساختمان
• سقف های بلند
• مساحت زیاد
• پنجره های بزرگ که معمولا از سقف تا کف ادامه دارند
• چشم انداز فوق العاده
• فضای بیرونی دلباز
• استخر و جکوزی
• آسانسور شخصی
• تراس
• سوئیت های اختصاصی
• باغ و فضای سبز
• سالن ورزشی

مزایا و معایب پنت هاوس:

برخی مزایای زندگی در پنت هاوس مجلل عبارت است از:

• افراد ساکن پنت هاوس می توانند از سبک زندگی مدرن و امکانات رفاهی و لوکس بهره مند شوند
• با این که مساحت بزرگ و فضای بیرونی دلباز دارد اما به خوبی حریم خصوصی افراد را نیز حفظ می کند
• چشم انداز فوق العاده ای از مناظر شهر و اطراف آن به افراد می دهد
• معمولا در دل شهرهای شلوغ واقع شده اما به طرز شگفت انگیزی از شلوغی و ازدحام شهر فاصله دارد و باعث ایجاد آرامش می شود، به همین دلیل برای کسانی که نیاز به آرامش روحی دارند انتخاب عالی است
• افراد ساکن پنت هاوس معمولا دسترسی آسان به هتل، رستوران ها، مراکز خرید، مدارس و غیره خواهند داشت.

برخی معایب زندگی در پنت هاوس عبارتند از:

• ساکنان پنت هاوس معمولا زندگی کاملا جدا از سایر اهالی ساختمان دارند که اگرچه حس دنج بودن آن آرامش بخش است اما در طولانی مدت ممکن است کسل کننده شود
• در صورتی که پنت هاوس به آسانسور شخصی مجهز نباشد افراد به خصوص در ساعات اوج رفت و آمد زمان زیادی برای استفاده از آسانسور معطل می شوند
• رفتن به بالاترین طبقه یک برج گاهی برای مهمانان و کسانی که به پنت هاوس رفت و آمد می کنند سخت و خسته کننده خواهد بود
• از آن جا که در آخرین طبقه قرار گرفته مشکلات مخصوص طبقات بالا از جمله خراب شدن ایزوگام و … باعث آزار ساکنان پنت هاوس خواهد شد.

تعریف پنت هاوس از نظر برخی مشاوران املاک:

هنگامی که برای خرید پنت هاوس به مشاوران املاک مراجعه می کنید می بینید که حتی این افراد نیز درباره امکانات و ویژگی های پنت هاوس دیدگاه های متفاوتی دارند. برخی از آن ها هر آپارتمانی که در آخرین طبقه ساختمان های بلند و برج ها قرار گرفته را پنت هاوس می نامند حتی اگر از نظر طراحی و امکانات دقیقا مشابه سایر طبقات بوده و هیچ ویژگی خاصی به جز بالاترین طبقه بودن نداشته باشند.

برخی دیگر نیز برعکس این گروه فکر می کنند، آن ها اعتقاد دارند آپارتمان هایی که دارای خصوصیات مشخصی باشند صرف نظر از این که در طبقه چندم ساختمان قرار گرفته اند یک پنت هاوس تمام عیار محسوب می شوند، از جمله:

1. واحدهایی از ساختمان های بلند که از آن طبقه به بعد بین سازه و لبه های پشت بام فاصله افتاده و دارای تراس های بزرگی هستند.

2. برخی معتقدند تمام آپارتمان های یک ساختمان که از نظر طراحی با دیگر واحدهای آن متفاوت باشند پنت هاوس هستند، مثلا یک دلال املاک می گوید تمامی واحدهای بین طبقه 91 تا 96 بلندترین برج نیویورک طراحی متمایز داشته و با عنوان پنت هاوس به فروش می روند.

3. آپارتمان هایی که دارای امکانات لوکسی هستند که در آپارتمان های معمولی وجود ندارد، از نظر گروهی از افراد پنت هاوس حتی در طبقه همکف یک برج نیز می تواند باشد مادامی که دارای امکانات مجهز، پنجره های بزرگ، فضای سبز عالی، مساحت بزرگ، درب ورودی خصوصی و غیره باشد.

4. بعضی افراد نیز تنها به داشتن پنجره های بزرگ از سقف تا کف آپارتمان و چشم انداز عالی را ملاک قرار می دهند. مثلا در یک برج 88 طبقه تمامی واحدهای طبقه 84 تا 88 با این که از فضای تراس برخوردار نیستند تنها به خاطر پنجره های بزرگ به عنوان پنت هاوس به فروش می روند.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا