روف گاردن چیست؟ 09116392262

روف گاردن چیست؟ 09116392262e
شنبه, 21 مرداد 1402
13 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

روف گاردن چیست؟ 09116392262 روف گاردن چیست؟ 09116392262 آیا تا به حال یک باغ روی پشت بام دیده اید؟ در سرتاسر جهان، برخی از پشت بام ها به مناطق سبز زند ...

روف گاردن چیست؟ 09116392262

روف گاردن چیست؟ 09116392262

آیا تا به حال یک باغ روی پشت بام دیده اید؟ در سرتاسر جهان، برخی از پشت بام ها به مناطق سبز زنده تبدیل شده اند. علاوه بر زیبایی، باغ های روی پشت بام تعدادی مزیت بسیار قابل مشاهده از جمله رشد غذاهای محلی (بسیار) دارند. چگونه می خواهید سبزیجات آسمانی خانگی را برای شام یا چند گل تازه بریده سقفی برای گلدان در خانه خود داشته باشید؟ باغ های پشت بام همچنین دی اکسید کربن را از هوا خارج می کنند و در عین حال اکسیژن قابل تنفس آزاد می کنند. تالار شهر شیکاگو یکی از ساختمان های معروف با باغی روی پشت بام است. اما آیا باغ های پشت بام می توانند خانه شما را خنک تر نگه دارند و هزینه انرژی شما را در روزهای گرم تابستان کاهش دهند؟ این فعالیت را امتحان کنید تا متوجه شوید!

زمینه:

باغ های پشت بام که بام های زنده یا بام سبز نیز نامیده می شوند، دارای مزایای زیادی هستند، از جمله ایجاد فضای بیشتر برای کشاورزی، افزودن زیبایی به منظره شهر و افزایش کیفیت هوا. در طی فتوسنتز، گیاهان دی اکسید کربن را از هوا خارج می کنند و اکسیژنی را که برای تنفس نیاز داریم آزاد می کنند.
در روزهای گرم تابستان، باغ‌های پشت بام ممکن است ساختمان‌ها را خنک‌تر از سقف‌های سنتی نگه دارند، به‌ویژه ساختمان‌های بزرگ‌تر که اغلب دارای سطوح قیر و سنگ‌ریزه‌ای هستند.

از آنجایی که آن‌ها ساعت‌ها زیر نور مستقیم خورشید می‌نشینند، دمای پشت بام‌های سنتی بیشتر از دمای واقعی هوا بیشتر می‌شود. این گرما به محیط باز می گردد و مناطق شهری را بسیار گرمتر از مناطق روستایی و حومه شهر می کند. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید یا در طول ماه های گرم از یک مرکز خرید با بتن و ساختمان های زیادی بازدید کرده اید، ممکن است متوجه تفاوت دما شده باشید. هنگامی که گرما از پشت بام ها به محیط بازمی گردد، منطقه ای با ساختمان های زیاد، مانند یک شهر، می تواند دمای هوای محلی را تا 5 تا 7 درجه فارنهایت افزایش دهد! این پدیده را اثر جزیره گرمایی شهری می نامند.

مواد:

• دو جعبه کفش، جعبه های نگهداری عکس یا کارتن های شیر مقوایی نیم گالن. جعبه ها باید به یک اندازه، رنگ و شکل باشند.
• خاکشیر، در اکثر مهد کودک ها یا فروشگاه های لوازم باغ موجود است. همچنین می‌توان از مقدار کمی خاک مرطوب، علف‌های هرز تازه و نوار چسب استفاده کرد.
• چاقوی Exacto (و کمک یک بزرگسال هنگام استفاده از این ابزار تیز)
• یک نقطه آفتابی بیرون در یک روز گرم
• دماسنج
• ساعت یا تایمر

آماده سازی:

• یکی از درب های جعبه (یا کنار کارتن شیر) را روی چمنزار قرار دهید. با استفاده از چاقو، اطراف درب را با دقت برش دهید تا یک تکه خاکشیر به اندازه درب به دست آید. ممکن است برای استفاده از چاقو به کمک بزرگسالان نیاز باشد. قطعه خاک بریده شده را در بالای جعبه (یا کنار کارتن شیر) قرار دهید.
• اگر به جای چمن از خاک و علف های هرز استفاده می کنید، از نوار چسب استفاده کنید تا اطراف لبه درب را برجسته کنید،

سپس یک لایه نازک خاک مرطوب روی درب بریزید (نوار باید خاک را در خود نگه دارد) و سپس چندین عدد اضافه کنید. علف های هرز تازه کشیده شده
• اکنون باید یک جعبه با چمن (یا خاک و علف های هرز) روی آن داشته باشید که نمایانگر خانه باغ روی پشت بام شما است و یک جعبه بدون هیچ چیزی روی آن که نشان دهنده خانه سنتی شما است.

 

روش:

• در یک روز آفتابی گرم، دماسنج را در جعبه ای که خاکشیر روی آن است قرار دهید، جعبه را ببندید و بیرون ببرید.
• جعبه را در نقطه آفتابی که انتخاب کرده اید قرار دهید. بگذارید 30 دقیقه در آفتاب بماند. (شما می خواهید هر دو جعبه را در شرایط ابری یکسان آزمایش کنید، به ویژه زمانی که هوا آفتابی است و تمام 30 دقیقه که هر جعبه بیرون است گرم است. اگر شرایط ابری هنگام آزمایش یک جعبه تغییر کرد، دوباره آن را آزمایش کنید. بعداً وقتی هوا گرم و آفتابی است.)

• وقتی 30 دقیقه گذشت، جعبه را باز کنید و به سرعت دمای دماسنج را بخوانید. داخل جعبه چقدر گرم است؟
• دماسنج را در سایه نزدیک جعبه (هنوز بیرون) قرار دهید. بعد از اینکه روی سایه تنظیم شد، دما را بخوانید. در سایه چقدر گرم است؟ این در مقایسه با میزان داغی آن در جعبه چگونه است؟
• این مراحل را با جعبه ای که چمن روی آن نیست تکرار کنید. بعد از 30 دقیقه در جعبه بدون خاکشیر چقدر داغ شد؟ این در مقایسه با گرمای آن در سایه، خارج از جعبه چگونه است؟
• به طور کلی، در مقایسه با دمای بیرون جعبه در سایه، کدام جعبه خنک‌تر بود؟ می توانید نتایج خود را توضیح دهید؟

 

توضیح:

موارد اضافی: می‌توانید با تکرار این فعالیت اما با نگه داشتن جعبه‌ها در خارج از خانه و اندازه‌گیری در طول روز (از جمله پس از تاریک شدن هوا) یا با استفاده از لامپ حرارتی روی جعبه ها برای تقلید از یک روز گرم (و خاموش کردن لامپ برای تقلید از غروب خورشید). دمای جعبه ها در طول یک روز چگونه تغییر می کند؟
• اضافی: می توانید باغچه های روی پشت بام خود را برای خانه های جعبه ای خود پرورش دهید و متغیرهای زیادی را کاوش کنید. چه نوع گیاهانی بهتر عمل می کنند؟ آیا عمق خاک نتایج دما را تغییر می دهد؟

• موارد اضافی: می توانید بررسی کنید که چگونه داشتن یک باغ روی پشت بام بر گرم ماندن ساختمان در طول زمستان تأثیر می گذارد. برای انجام این کار، این فعالیت را تکرار کنید، اما این بار جعبه ها را در یک روز خنک تر (یا در داخل خانه) آزمایش کنید و یک لایه یخ را روی جعبه ها قرار دهید. (ابتدا جعبه ها را با پلاستیک بپوشانید تا خشک بمانند.) می توانید جعبه ها را روی یک سینی یخ قرار دهید (دوباره با پوشش پلاستیکی پوشانده شده است). کدام جعبه در شرایط زمستانی گرمتر است

 

مشاهدات و نتایج:

آیا جعبه با “بام باغ” خنک تر از جعبه ساده باقی مانده است؟
تصور می شود که باغ های پشت بام ممکن است بتوانند اثر جزیره گرمایی شهری را کاهش دهند. به طور کلی، باغ های پشت بام، گرما را جذب می کنند و ساختمان ها را بهتر از سقف های سنتی قیر و شن عایق می کنند. در این فعالیت، شما باید این را می دیدید. در حالی که هر دو جعبه احتمالاً گرمتر از دمای سایه اطراف بودند، جعبه حاوی چمن (یا خاک و علف های هرز) باید در مقایسه با جعبه بدون خاکشیر نسبتاً خنک تر باشد.

به عنوان نمونه ای از اینکه چگونه باغ های پشت بام واقعی می توانند به خنک نگه داشتن ساختمان هایشان کمک کنند، اندازه گیری های ساختمان تالار شهر شیکاگو نشان می دهد که در یک روز تابستانی که دمای هوا در دهه 90 بود، مناطقی از ناحیه پشت بام پوشیده از قیر سیاه به سطح بالا رفتند. دمای 169 درجه فارنهایت، در حالی که مناطق کاشته شده با باغ روی پشت بام فقط به 119 درجه فارنهایت افزایش یافت – این یک تفاوت 50 درجه است!

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

شهرک خزرشهر بابلسر:

www.ivillaa.com

سایت های مرتبط :

www.otag.ir

www.ssco.tv

www.lgarden.ir

www.chidaneh.com

برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا