دیوار دوجداره چیست و چه مزایایی دارد؟

دیوار دوجداره چیست و چه مزایایی دارد؟e
شنبه, 21 مرداد 1402
8 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

دیوار دوجداره ديوارى است كه از دو بخش تشكيل مى ‌شود و در ميان دو قسمت ديوار فضاى خالى وجود دارد كه با مصالح عايق پر مى‌شود‌. دیوار دوجداره به وسیله پر کردن قشر هوای دیوار خالی به وسیله متریال‌هایی که انتقال حرارت را مانع می‌شود، از کاهش اتلاف حرارت جلوگیر

دیوار دوجداره چیست و چه مزایایی دارد؟

دیوار دوجداره ديوارى است كه از دو بخش تشكيل مى ‌شود و در ميان دو قسمت ديوار فضاى خالى وجود دارد كه با مصالح عايق پر مى‌شود‌. دیوار دوجداره به وسیله پر کردن قشر هوای دیوار خالی به وسیله متریال‌هایی که انتقال حرارت را مانع می‌شود، از کاهش اتلاف حرارت جلوگیری می‌کند. ثابت کردن هوا در فضای خالی، از انتقال گرما جلوگیری کرده و در واقع فضای خالی می ‌تواند هزینه گرمایش را کاهش دهد. همچنین دیوار دوجداره از جابه جایی صدا و رطوبت نیز جلوگیری می کنند.

توضیحات:

در طول ساخت یک ساختمان جدید، فضای خالی اغلب بین پنل‌ های قرار گرفته در دو طرف دیوار به وسیله الیاف پشم شیشه یا پشم سنگ پر می ‌شود. اما بسیاری از متریال‌ های عایق ساختمانی مزایای گوناگونی دارند. برای ساختمان ‌های موجود که با فضای خالی عایق دار ساخته نشده‌ اند، می ‌توان از متریال ‌های الیافی مانند سلولز عایق و یا پشم شیشه دمیده شده در سوراخ ایجاد شده استفاده نمود تا تمامی فضای خالی دیوار به طور کامل پر گردد.

ساخت دیوار دوجداره:

برای ساخت دیوار دوجداره در بالای عایق رطوبتی روی زمین از آجر یا بلوک استفاده می کنند. مهمترین وظیفه ای که دیوار زیر عایق رطوبتی روی زمین دارد جابجایی ایمن بار به پایه است، در این خصوص دوجداره نیم آجری یا بلوکی دیوار به نام دیوار حائل عمل می کند. در دیوار به علت حجم خالی و فشار خاکی که موجود است دو جداره دیواره به یکدیگر گرایش دارند. برای رفع این مشکل حجم خالی دیوار که در زیر زمین است را با بتن درهم آمیخته ضعیف پر می کنند تا دیوار یک دستی در زیر زمین تشکیل شود.

دیوار دوجداره یا دیوار هایی که به شکل یکپارچه هستند از سه جهت در معرض عامل های پیرامونی می باشند و باید در ساخت وطراحی آنها دقت کرد. به طوری که قطر دیوارهای یکپارچه از قطر دیوار تکیه گاهی خود نباید کمتر باشد و بلندی آن از چهار برابر قطر دیوار نباید کمتر باشد.

دیوار دوجداره با بلندی کامل ساختمان مسکونی تا سه طبقه باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

• دوام بلوک ها و آجرهای ساختمان تا ۲ طبقه نباید از mm/N5 و mm/N8/2 کمتر باشد و برای ساختمان های سه طبقه ای می بایست مقاومت بالاتری را در نظر گرفت.
• فاصله ای که در بین سطوح بنایی می باشد باید mm50 باشد ولی احتمال دارد که به mm300 هم برسد و هر دو جداره دیوار دوجداره به وسیله بست های کار بر روی دیواره بنایی به یکدیگر مهار شوند.
• بست های دیوار می بایست با مشخصه های فنی بستها، تسمه های کششی، قلابها، وسایل کمک بنایی و دستکش ها وابسته باشد.

در گذشته از بست های فولادی گالوانیزه و پلاستیکی استفاده می شد ولی در حال حاضر از بستهای فولادی ضد زنگ آستینیتی استفاده می شود.
• قطر دیواره دیوار دوجداره mm90 می باشد . دیواره هایی که قطر آنها ۶۵ تا mm90 و حجم خالی آنها mm75 است استثنا می باشد که با بست هایی با فاصله افقی mm450 مهار می گردند.
• دیوارهای دوجداره به هر اندازه موجود، احتیاج به مهار جانبی بام دارند و دیواره هایی که اندازه آنها از m3 بیشتر می باشد در جای تقاطع کف های متقاطع تکیه گاهی دیوار به مهار جانبی کف نیز احتیاج دارند.

مزایای ساخت دیوار دوجداره:

همان طور که می دانید استفاده از هر گونه مصالح ساختمانی و یا شیوه های ساختمان سازی مزایا و معایب خود را به همراه دارد، در اینجا به توضیحی مختصر پیرامون برخی از مزایای ساخت دیوار دوجداره می پردازیم:

• با ساخت دیوار دوجداره از ورود باران به سطح داخلی دیوار که در تمام شرایط وجود دارد جلوگیری می شود.
• با ساخت دیوار دوجداره یک عایق حرارتی مناسب برای ساختمان به وجود آمده که موجب سرد نگه داشتن ساختمان در فصل تابستان و گرم نگه داشتن آن در فصل زمستان می باشد.
• از ابزارهای ارزان یا نوع دیگر می توان در ساخت داخلی استفاده کرد.

مزایا:

• در هنگام ساخت دیوار دوجداره می توان از عایق حرارتی بیشتر در دیوار کار گذاشت.
معایب ساخت دیوار دوجداره
علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، ساخت دیوار دوجداره معایبی نیز به همراه دارد که عبارت اند از:
• ساخت دیوار دوجداره به استاندارد های بالاتر و بیشتری از طراحی و مهارت برای تشکیل دیوار با ساخت سالم احتیاج دارد.
• به کاربرد عایق رطوبتی قائم در محل تمامی درگاهها احتیاج دارد.
• هزینه آن از یک دیوار آجری استاندارد کمتر است.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا