دیوارپوش گیاهی در دکوراسیون

دیوارپوش گیاهی در دکوراسیونe
شنبه, 21 مرداد 1402
12 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

یک “دیوارپوش گیاهی” می تواند به راحتی ظاهر و نمای داخلی و خارجی ساختمان را به طور کلی تغییر دهد و در عین حال تنها کمی از سطح و فضا را اشغال کرده باشد. اما ظاهر خوب و زیبایی در فضای داخلی تنها چیزی نیست که انتخاب یک دیوارپوش گیاهی می تواند به همراه داشته ب

دیوارپوش گیاهی در دکوراسیون 

یک “دیوارپوش گیاهی” می تواند به راحتی ظاهر و نمای داخلی و خارجی ساختمان را به طور کلی تغییر دهد و در عین حال تنها کمی از سطح و فضا را اشغال کرده باشد. اما ظاهر خوب و زیبایی در فضای داخلی تنها چیزی نیست که انتخاب یک دیوارپوش گیاهی می تواند به همراه داشته باشد. این روزها بسیاری از معماران برای افزایش سلامتی و تندرستی از طراحی دیوارپوش گیاهی با امکان اشغال کمترین میزان از فضا استفاده می کنند.

این دیوارپوش های گیاهی به خصوص برای شرایط خانه های امروزی که همگی شکل آپارتمانی با فضای کوچک به خود گرفتند انتخاب بسیار مناسبی است. در اینجا سعی کردیم تا ۵ دلیل برای انتخاب دیوارپوش گیاهی در دکوراسیون برای جذب زیبایی و طراوت همیشگی در فضای داخلی منزل را توضیح دهیم.

دیوارپوش سبز و اهمیت آن در دکوراسیون:

عشق به زندگی و دنیای زنده، تمایل ذاتی هر فردی به دنبال پیوند با طبیعت و سایر اشکال زندگی شاید مهمترین دلیل برای جدا نشدن اهمیت وجود گیاهان در زندگی ما باشد. دیوارپوش گیاهی یک عنصر طبیعی، یک متریال و یک وسیله در دنیای معماری برای ایجاد این پیوند بین زندگی ما و فضایی است که در آن زمان می گذاریم.

تحقیقات نشان می دهند که استفاده از دیوارپوش گیاهی که با ترکیبی از گیاهان مختلف طراحی و ساخته شده است، علاوه بر ایجاد ارتباط لازم و ضروری بین انسان و طبیعت در خانه، شرایط فیزیکی و روحی بهتری برای افرادی که در خانه زندگی می کنند به وجود می آورد. از فواید خیلی مهم می توان به جربان انرژی مثبت در فضا، کاهش استرس و نگرانی ها، افزایش خلاقیت و عملکرد، افزایش حس خوشحالی و شادمانی، افزایش تندرستی و توانایی بهبود سریعتر اشاره کرد.

افزایش کیفیت و اکسیژن هوا:

برای افرادی که در شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می کنند، گذراندن زمان در یک فضای بسته برای زندگی، کار کردن، استراحت و معاشرت کردن با تهویه هوا مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد. اما اگر در فضای بسته ای که مشغول به فعالیت هستیم هوای مناسبی جریان نداشته باشد، این موضوع می تواند تاثیرات بدی بر سلامتی ما داشته باشد. در بسیاری از ادارات یا حتی منازل در زمان آلودگی هوا وجود آلاینده های سمی می تواند تاثیرات ناگواری بر سلامتی هر فردی داشته باشد.

تحقیقات ثابت کرده اند که می توان برای کاهش میزان آلودگی در فضای داخلی می توان به کمک گیاهان فیلتری برای کاستن آلاینده هایی مثل دی اکسید کربن و افزایش تولید اکسیژن در جو ایجاد کنیم. این موضوع همچنین به پاکیزگی هوا کمک زیادی خواهد کرد. اینجا می توان گفت که طراحی دیوارپوش گیاهی می تواند بهترین گزینه و انتخاب باشد. افزایش سطح اکسیژن در فضای داخلی منزل با محل کار می تواند به هوشیاری و افزایش کیفیت فعالیت در محل کار و در خانه کمک زیادی کند.

تنظیم درجه حرارت:

فعالیت های انسانی و ماشینی در شهرهای بزرگ باعث گرمتر شدن هوا و در نتیجه گرمتر شدن درجه حرارت زمین می شود. خوب مسلما به دلیل این قبیل کارها دمای شهر از فضا و روستاهای اطراف کلان شهرها بسیار کمتر است. این انرژی حاصل شده از فعالیت انسان ها، حمل و نقل، ساخت و ساز ساختمان ها باعث تغییر جو زمین و آسیب دیدن اتمسفر شده است. طراحی انواع دیوارپوش گیاهی در داخل منزل، محل کار و فضای بیرون باعث می شود تا گرمای حاصل شده از فعالیت ها جذب شوند.

این گیاهان می توانند علاوه بر زیبایی با کاهش جذب انرژی حرارتی از فضای داخلی و بیرونی باعث تنظیم درجه حرارت در محیط شوند. به این ترتیب گرمای کمتری در فضای داخلی به دلیل وجود گیاهان جریان می یابد. به همین دلیل دیگر نیاز به استفاده از لوازم تهویه هوا کاهش یافته و هوای مطبوع تری خواهیم داشت.این موضوع علاوه بر کاهش حرارت در فضای داخلی به کاهش درجه حرارت جو زمین و سلامت محیط زیست کمک زیادی می کند.

گیاهان دیوار چسب:

گیاهان مناسب برای گرین وال که دارای طیف وسیعی از گیاه های سرسبز هستند، می توانند با کاهش دمای هوا، متعادل کردن سطح رطوبت و افزایش جریان هوا باعث بهبود شرایط فضای داخلی شوند. علاوه بر ویژگی مثبت این گیاهان دیوار چسب که اشغال فضای خیلی کم هست، می توان به این موضوع نیز اشاره کرد که در فصل گرما می توان با کمک این گیاهان فضایی خنک و مطبوع به همراه داشت.

لیست گیاهان مناسب دیوار سبز:

کنترل میزان صدا:

اصولا زمان هایی که در خانه صرف استراحت یا ریکس کردن می گذاریم، همراه با شنیدن صداهایی از سطوح مختلف است. اگر آلودگی صوتی یکی از مشکلاتی است که با آن در فضای داخلی منزل دست به گربان هستید، یک دیوارپوش گیاهی می تواند برای کنترل میزان صدا کمک شایانی باشد. گیاهان می توانند انرژی سر و صدایی که در هوا منعکس می شود را جذب کنند و به این ترتیب به کاهش آلودگی صوتی کمک کنند. هر چه تعداد بیشتری گیاه در فضای داخلی یا فضای بیرونی منزل یا محل کار داشته باشید، مسلما انرژی های منفی دریافتی از سرو صدای محیط اطراف کاهش خواهند یافت

انواع دیوارپوش سبز:

شرکت در یک جنبش جهانی جدید:

طراحی دیوارپوش گیاهی یا استفاده از گیاهان در تزئین دیوار و نمای بیرونی ساختمان ها یک قانون تصویب شده در راستای افزایش استاندارد شرایط سازه های انسانی است. در این قانون شکل ساختمان ها می تواند به بهبود شرایط و پیشرفت جوامع و همچنین سلامت انسان ها کمک کند. تمامی قوانینی که تصویب می شوند با هدف افزایش راحتی، سلامتی و تندرستی جوامع بشری تدوین و وضع شده اند.

بر اساس این قانون ها طراحی دیوارپوش گیاهی یک عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی است که با افزایش سلامتی و تندرستی و اشغال کمترین میزان فضا همراه هستند. از این دیوارپوش های سبز در تمامی طراحی های مدرن اداری، تجاری و منزل به وفور استفاده می شود.

با حفظ آسان تر و بهتر شدن شرایط اقتصادی، این ایده های جدید، محبوبیت بیشتری در میان طرفداران خود خواهند یافت. به همین ترتیب و با حائز اهمیت شدن دیوارپوش گیاهی مسلما نیاز به پیشرفت تکنولوژی، سیستم های رشد، آب رسانی و روشنایی نیز پیشرفت خواهند کرد. تمامی این ها نیاز به افزایش نیاز بازار و استقبال بیشتر از افراد از این دیوارپوش های گیاهی است. می بینید که تنها با انتخاب گیاهان دیوار چسب توانسته اید چه تاثیری در یک جنبش جهانی مثبت داشته باشید.

دیوار سبز مصنوعی:

لیست گیاهان مناسب دیوار سبز:

اگر قصد انتخاب و طراحی دیوارپوش گیاهی را دارید به این موارد توجه کنید:

• حیاط خلوت، تراس و حیاط ها بهترین گزینه برای طراحی گرین وال هستند. با این حال یک دیوارپوش سبز را می توان در هر مکانی از منزل یا خارج از منزل که نور کافی برای ادامه حیات دارد را طراحی و نصب کرد.
• انتخاب گیاهان مهمترین عامل مشخص کننده میزان نور مورد نیاز هستند. باید با توجه به نور موجود در فضای خانه، ابعاد پنجره ها و ساعت هایی که می توانید در منزل تابش نور داشته باشید را در انتخاب گیاهان در نظر بگیرید.

• اگر نور طبیعی که در منزل دارید برای رشد گیاهان کافی نیست، پس برای نورپردازی مناسب اقدام کنید.
• هر گیاهی که قابلیت رشد در مقدار کمی خاک را داشته باشد می تواند به عنوان گیاه مناسب دیوار سبز انتخاب و کاشته شود.
• گیاهانی که احتیاج زیادی به مواد مغذی یا آب احتیاج ندارند انتخاب مناسبتری برای دیوارپوش گیاهی هستند. زیرا گیاهان زینتی که شاخ و برگ سرسبزی دارند، حساس تر هستند و مسلما نیاز آن ها به کاشت کنترل شده و نگهداری دقیق تر بیشتر است.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

 

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا