ویلا / شمال / طراحی / مدرن / شهرک / دریاکنار / بابلسر

ویلا / شمال / طراحی / مدرن / شهرک / دریاکنار / بابلسرe
شهرک دریاکنار
شنبه, 21 مرداد 1402
8 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام همانطور که می دانید خانه هایی که چهار طرف آن ها دارای نما باشد و علاوه بر این دارای سقف شیب دار نیز باشند درواقع خانه های ویلایی هستند ، امروزه اکثرا از خانه های ویلایی در مناطق شمال کشور به دلیل خوش آب و هوا بودن ساخته می شوند ، در ادامه ی این مقال

پادکست صوتی

نمایش ویدئو

سلام

توضیحاتی درمورد ویلا 09116392262

 

همانطور که می دانید خانه هایی که چهار طرف آن ها دارای نما باشد و علاوه بر این دارای سقف شیب دار نیز باشند درواقع خانه های ویلایی هستند ، امروزه اکثرا از خانه های ویلایی در مناطق شمال کشور به دلیل خوش آب و هوا بودن ساخته می شوند ، در ادامه ی این مقاله بیشتر به ویلا ، تاریخچه ی آن ، ویژگی های معماری ویلا ، سبک ویلا ، ساخت ویلا متناسب با شرایط آب و هوا و همچنین توضیحاتی در زمینه ی طراحی ویلا خواهیم پرداخت .
می توان گفت که طراحی و ساخت ویلا در کشور ما از معماری به سبک ایتالیایی الهام گرفته است به گونه ای که طراحی و ساخت ویلا ها در زمینی که دارای وسعت زیادی می باشد صورت می گیرد که بنای آن باید دارای جذابیت و زیبایی چشم گیری باشد از این رو بنای ساختمان های ویلایی اغلب با غنچه های سرسبز و چشم انداز احاطه می گردند .


تاریخچه ی ویلا به زمان جمهوری روم باستان باز می گردد چرا که در آن زمان ساختمان های افراد ثروتمند و مشهور که جزء طبقه ی بالایی در اجتماع بودند در محوطه ی یک باغ ساخته می شد که پس از فروپاشی جمهوری روم باستان تمامی این ساختمان های ویلایی توسط کلیسا ماهیتشان به صومعه تغییر داده شد که در قرون وسطی این ساختمان های ویلایی مجددا مورد تعمیر و تغییرات قرار گرفتند و دوباره به همان شکل یعنی ساختمان های ویلایی اشرافی درآمدند .

 

ویلاهایی که ساخته می شوند چه در طراحی خارجی و چه در طراحی داخلی دارای ویژگی های متمایزی با یکدیگر هستند اما تنها ویژگی که می توان گفت تمامی ویلاها دارند و در آن با یکدیگر مشابه می باشند این است که تمامی آن ها در یک محوطه ی باز و وسیع ساخته می شوند . علاوه بر این بعضی از ویلا ها دارای یک نقطه ی مرکزی می باشند که منظور از نقطه ی مرکزی برجکی است که از تمامی نقاط استفاده شده در ویلا بلندتر است که از آن نقطه می توان تمامی محیط اطراف را مشاهده کرد و از منظره ی زیبای اطراف لذت برد .


همانطور که اشاره کردیم ویلا در محوطه ی وسیعی طراحی و ساخته می شود که اطراف آن را درختان ، گل ها و گیاهان مختلف احاطه کرده اند . البته علاوه بر اینکه باید به نحوه ی طراحی داخلی ویلا توجه داشته باشید طراحی خارجی و محوطه ی آن نیز حائز اهمیت است چرا که محوطه ی ویلا زیبایی و جذابیت های بصری متعددی را در خارج از ویلا ایجاد می کند که می توانید به راحتی اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید و لذت ببرید . جز اساسی تمامی ویلاها پوشش سقف آن ها می باشد که امروزه در اکثر ویلا ها از انواع مختلف سقف شیب دار استفاده می کنند .


سبک ویلا که با توجه به طراحی مدرن امروزه باید کاملا مدرن باشد نیز بسیار اهمیت دارد ، شاید برایتان سوال باشد که منظور از سبک ویلا چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که منظور از سبک ویلا همان زیبایی و محیطی است که با استفاده از المان ها در ویلا مانند : استخر ، آلاچیق ، نهر و … ایجاد می شود که تمامی این المان ها باید با توجه به طراحی مدرن ، طراحی و ساخته شوند .


برای انتخاب نوع مواد و مصالحی که از آن ها در طراحی و ساخت ویلا استفاده می گردد باید بگوییم که باید کاملا متناسب با شرایط آب و هوایی و منطقه ی جغرافیایی آن محلی باشند که قرار است در آن جا ویلایی ساخته شود برای مثال امروزه از سقف های شیب دار گرم در مناطق سردسیر و از سقف های شیب دار سرد در مناطق گرم سیر استفاده می کنند چرا که سقف های شیب دار به دو دسته ی سقف های شیب دار سرد و گرم تقسیم می شوند که سقف های شیب دار گرم به علت داشتن پنل های خورشیدی و عایق در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا پنل های خورشیدی استفاده شده در سقف های شیب دار گرم ، گرمای نور خورشید را جذب می کند و آن را به داخل محیط ساختمان منتقل می کند تا هر چه بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی شود و عایقی که در این نوع از سقف های شیب دار نیز مورد استفاده قرار گرفته است از وارد شدن سرما به داخل محیط ساختمان جلوگیری می کند . سقف های شیب دار سرد نیز به دلیل اینکه فاقد پنل های خورشیدی و یا عایق هستند از آن ها در مناطق سردسیر استفاده می شود .

  
عوامل دیگری که در طراحی و ساخت ویلا بسیار موثر می باشد شامل : زاویه تابش آفتاب ، جهت وزش باد ، شرایط زمین ، محدوده ی زمین ، ویلاهای همسایگان و البته قوانین ساخت و ساز می باشد . پس از بررسی تمامی این موارد فرایند طراحی محوطه ی ویلا آغاز میگردد. 

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

شهرک خزرشهر بابلسر:

www.ivillaa.com

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا