ویلا / طراحی / مدرن / در / کلاس / سطح / جهانی / در / شهرک / دریاکنار / شهرک / خزرشهر/ شمال / کشور

ویلا / طراحی / مدرن / در / کلاس / سطح / جهانی / در / شهرک / دریاکنار / شهرک / خزرشهر/ شمال / کشورe
شهرک خزرشهر شمالی
شنبه, 21 مرداد 1402
11 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام طراحی ویلای مدرن در ایران طبق اصول خاصی انجام می گیرد و یک سری پارامترها بایستی در هنگام اجرای این پروژه مهم رعایت شود. این اصول را بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن می نامیم و از معیارهای خاصی تشکیل شده است.

پادکست صوتی

نمایش ویدئو

سلام

بایدهای طراحی ویلای مدرن در ایران  شهرک دریاکنار و شهرک خزرشهر  09116392262

طراحی ویلای مدرن در ایران شهرک دریاکنارو شهرک خزرشهر شمال کشور  طبق اصول خاصی انجام می گیرد و یک سری پارامترها بایستی در هنگام اجرای این پروژه مهم رعایت شود. این اصول را بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن می نامیم و از معیارهای خاصی تشکیل شده است. تمامی این بایدها و نبایدها در طراحی ویلای مدرن بر اساس قوانین ساخت و ساز بناهای معماری گنجانده شده است و هم کارفرما و هم طراح باید به آن دقت کند. قبل از هر چیزی به بایدهای اصول معماری در سبک طراحی ویلای مدرن می پردازیم. همان طور که مستحضر هستید برای این که ویلایی را مدرن بخوانیم باید قوانین خاصی هم در داخل و هم خارج ویلا رعایت شود و بدون داشتن این قوانین نمی توان انتظار ساخت ویلای مدرن را داشت.


اولین باید در ساخت ویلای مدرن، سبک معماری و پروژه است، مسلما در ساخت یک ویلای مدرن بایستی مطالعات اولیه در خصوص شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه توسط معمار صورت بگیرد. این مطالعات حدودا به یک ماه زمان نیاز دارند تا معمار بتواند اطلاعات جامعی در خصوص شرایط منطقه و تطبیق پروژه معماری خود با این منطقه در نظر بگیرد. بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن در ایران باید حتما با تلفیق نظرات معمارین و هم چنین کارفرما صورت بگیرد تا بتوان نتیجه درستی از آن گرفت.

 

اما دومین قانون در ساخت ویلای مدرن تهیه یک نقشه و پلان جامع و کامل که یکی از مراحل مهم و اساسی در طراحی ویلای مدرن به حساب می آید. دقت داشته باشید که صفر تا صد این مرحله توسط معمار انجام می پذیرد زیرا وی دانش آموخته این رشته است و به صورت دقیق می تواند جزئیات پروژه را در پلان و نقشه ویلا تعریف کند، هر چند در این راستا باید حتما به سلیقه های کارفرما توجه کند هر چند سلیقه هایی که خارج از عرف بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن به حساب می آید نباید در پلان رسم شود.


اما مرحله سوم در خصوص بایدهای طراحی ویلای مدرن، متره و برآورد میزان مصالح ساختمانی است. این مرحله قبل از این که فاز اجرایی پروژه آغاز شود باید در نظر گرفته شود و معمارین موظف هستند یک متره و برآورد دقیق از مواد و مصالح ساختمانی داشته باشند تا بتوانند گام به گام با اجرایی کردن پروژه پیش روند. بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن در این خصوص زیاد است که این مرحله توسط معمار تکمیل می شود.

 

نبایدهای طراحی ویلای مدرن در ایران

اما نبایدهای طراحی ویلای مدرن در ایران بسیار زیاد است و ما در این مقاله در خصوص مهم ترین آن ها صحبت خواهیم کرد. رعایت نکردن این نبایدها باعث ساخت پروژه ای می شود که نمی تواند در زمره ویلای مدرن قرار گیرد به همین دلیل بایستی نکات و موارد مربوط به این گام را با دقت بررسی نماییم.
اولین نباید در خصوص طراحی ویلای مدرن، بحث های مربوط به نیاوردن نظرات شخصی کارفرما و معمار است. بایستی بدانید که تقریبا اصول و قواعدی یکسان در خصوص طراحی نمای ساختمان و هم چنین فضای سبز بیرون ویلا وجود دارد و در مورد دکوراسیون داخلی ویلا با اعمال سلیقه های مشخص می توان پروژه ای مناسب را تحویل کارفرما داد. این مرحله یکی از مهم ترین بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن به حساب می آید.

 

اما دومین گام که از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار است، تطبیق رنگ داخلی و خارجی ویلاست که در بسیاری از ویلاهای ایرانی نداشتن این هماهنگی به چشم می خورد، دقت داشته باشید اگر به فکر چشم نوازی ویلای خود هستید بایستی حتما رنگ داخلی و رنگ خارجی ویلا با هم از قانون هم سازی رنگ ها پیروی کند که در این صورت نمی توانیم ویلایی مدرن داشته باشیم. بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن در این مورد زیاد است که پیشنهاد می کنیم اطلاعات مربوط به قانون رنگ ها را بیشتر مطالعه بفرمایید.


اما مورد سوم در خصوص نبایدهای ساخت و ساز ویلای مدرن،تطبیق نداشتن هندسه و فضای داخلی ویلا با دکوراسیون داخلی آن است که اتفاقا این مورد هم زیاد در ویلاهای ایرانی دیده می شود و گاها شاهد آن هستیم که رنگ ها و نقشه هایی که در بخش داخلی ویلا مورد استفاده قرار گرفته اصلا هم سو و هم جهت با لوازم و دکوراسیون ویلا ندارد و این مورد می تواند به زیباسازی ویلا آسیب بزند. این بخش هم یکی از مهم ترین بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن به حساب می آید.

 

آخرین مورد که لازم می دانیم در خصوص آن صحبت کنیم و اتفاقا یکی از نبایدهای بسیار مهم در طراحی ویلای مدرن به حساب می آید استفاده کردن از لوازم و تجهیزات شیک اما بی دوام می تواند یکی از معضلات ساخت ویلاهای ایرانی به حساب بیاید به طوری که بعد از گذشت یک سال متوجه فرسودگی و استهلاک این تجهیزات می شویم و باید برای ترمیم آن اقدام کنیم که رعایت نکردن این مورد می تواند هم به ویلا آسیب بزند و هم این که شرایط داخلی و خارجی ویلا را با مشکل مواجه کند به همین دلیل قبل از وقوع آن بهتر است.

 

شناسایی دقیقی از لوازم و تجهیزات مورد استفاده داشته باشیم و این مورد را توسط مشورت با معمار پروژه می توانیم انجام دهیم. بایدها و نبایدهای طراح ویلای مدرن در این خصوص به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. توجه به بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن باید به صورت جدی هم در کارفرمایان و هم معماران انجام بگیرد. معمولا از ویلای مدرن برای اشخاص در روزهای تعطیل و اوقات فراغت استفاده می شود و به مکانی تبدیل می شود که افراد از قرار گرفتن در محیط داخلی و خارجی ویلا لذت ببرند، پس نه تنها باید از مصالح و لوازم ساختمانی مقاوم و بادوام در این خصوص استفاده کنیم بلکه تجهیزاتی را به کار بگیریم که می تواند زیبایی ویلا را دو چندان کند.


بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن تنها در خصوص شرایط استحکام سازی و هم چنین زیباسازی ویلا نیست، بلکه این قوانین مربوط به ساخت مواردی است که می تواند ویلا را بسیار زیباتر و مدرن تر کند. یکی از مهم ترین مواردی که باید توجه شود استفاده از فضا و محیط سبز در بخش خارجی و حتی داخلی ویلاست. این مورد باید به سلیقه و خلاقیت معمار و کارفرما شکل بگیرد و رعایت کردن درست طراحی این مورد به هر چه زیباتر شدن ویلا کمک می کند.
در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن در ایران بپردازیم، امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد و بتوانید در آینده از آن و قوانین مربوط به آن استفاده کنید. بایدها و نبایدهای طراحی ویلای مدرن بسیار زیاد هستند و ما در این جا تنها به مهم ترین آن ها اشاره کردیم.

 

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

شهرک خزرشهر بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا