مازندران / بابلسر / شهرک / دریاکنار / اصول / طراحی / کلاسیک / خیابان / 14

مازندران / بابلسر / شهرک / دریاکنار / اصول / طراحی / کلاسیک / خیابان / 14e
شهرک دریاکنار
شنبه, 21 مرداد 1402
6 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام از آنجایی که ویلاها و باغ‌ویلاها معمولا در زمین‌هایی خارج از شهر ساخته می‌شوند، طراحی آن‌ها با دست بازتری انجام می‌شود.شهرک خصوصی دریاکنار و شهرک خزرشهر به این معنی که در طراحی ویلا و باغ‌ویلا می‌توان تا حد زیادی سلیقه کارفرما را دخیل کرد. یکی

نمایش ویدئو

سلام

اصول طراحی ویلای کلاسیک  در شهرک دریاکنار و شهرک خزرشهر  09116392262

 

از آنجایی که ویلاها و باغ‌ویلاها معمولا در زمین‌هایی خارج از شهر ساخته می‌شوند، طراحی آن‌ها با دست بازتری انجام می‌شود.
به این معنی که در طراحی ویلا و باغ‌ویلا می‌توان تا حد زیادی سلیقه کارفرما را دخیل کرد.
یکی از سبک‌های مورد توجه در معماری امروز ایران طراحی آپارتمان و طراحی ویلای کلاسیک است که البته بیشتر در سطح نما انجام می‌شود.

توضیحات:

به همین دلیل تصمیم گرفتیم مطلب امروز راستا را به اصول طراحی ویلای کلاسیک اختصاص دهیم. فارغ از بحث متناسب بودن یا نبودن سبک طراحی کلاسیک با فرهنگ و معماری کشور ما (که نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد) در ادامه مطلب به چیستی و چگونگی معماری و طراحی کلاسیک می‌پردازیم و اصول اساسی آن را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

به عنوان تاریخچه مختصری از سبک معماری و طراحی کلاسیک می‌توان گفت که قدمت این سبک به معماری یونان و روم قدیم بازمی‌گردد. معماری یکی از مهم‌ترین مظاهر فرهنگ و تمدن‌های کلاسیک محسوب می‌شده است و بخشی از جهان‌بینی افراد از طریق معماری قابل بررسی است.

ساختمان‌های اصلی تمدن‌های قدیم به دقت طراحی و اجرا می‌شده‌اند. ویتروویوس سه اصل اساسی معماری کلاسیک را به خوبی بیان کرده است که عبارتند از: ایستایی، کارایی و زیبایی. این سه اصل اساسی امروزه نیز در طراحی‌ها به کار رفته و در کنار هم معماری قابل قبول و مناسب زندگی را شکل می‌دهند.

پایه اساسی معماری و طراحی کلاسیک هندسه و ریاضی بوده است، بنابراین رعایت تناسبات درست در این سبک معماری جایگاه ویژه‌ای داشته است.
با توجه به موارد گفته شده می‌توان اینطور نتیجه گرفت که در طراحی ویلای کلاسیک باید به تناسبات صحیح، هندسه و همچنین سه اصل ایستایی، کارایی و زیبایی توجه کرد.از موارد دیگری که در طراحی ویلای کلاسیک باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از فرم‌های خالص و احجام ساده است. این مورد نیز در سبک کلاسیک بسیار مورد توجه بوده است. در واقع برای طراحی ویلای کلاسیک باید از طراحی و ساخت احجام پیچیده و در هم آمیخته پرهیز کرد و در عوض از فرم‌ها و حجم‌های ساده و قابل تشخیص به وفور استفاده کرد.

از عناصر مورد استفاده در معماری کلاسیک می‌توان به ستون‌ها اشاره کرد که در بناهای به جا مانده از یونان و روم باستان به وفور دیده می‌شوند.
ستون‌ها به عنوان عناصر عمودی معماری و طراحی کلاسیک سقف‌های صاف را نگه‌می‌داشته‌اند. البته رومی‌ها با به کار بردن طاق‌ها و قوس‌ها معماری کلاسیک را یک قدم جلوتر بردند. آن‌ها توانستند به کمک طاق‌ها و قوس‌ها، تعداد ستون‌ها را کاهش داده و فضای داخلی را بزرگ‌تر کردند.

مورد دیگری که در سبک کلاسیک به وفور دیده می‌شود مربوط به متریال است. استفاده از سنگ در طراحی ویلای کلاسیک بر ابهت و شکوه بنا افزوده و آن را به معماری کلاسیک نزدیک‌تر می‌کند. استفاده از سنگ می‌تواند در نمای ویلا یا به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گیرد.

در مجموع می‌توان گفت که برای طراحی ویلای کلاسیک باید به هندسه، تناسبات، تقارن، شکوه و احجام ساده و خالص توجه کرد و از ستون‌ها، قوس‌ها و تزیینات به وفور بهره برد.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

شهرک خزرشهر بابلسر:

www.ivillaa.com

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا