شهرک / دریاکنار / طراحی / فضای / سبز / ویلا / شمال / بابلسر

شهرک / دریاکنار / طراحی / فضای / سبز / ویلا / شمال / بابلسرe
شهرک دریاکنار
شنبه, 21 مرداد 1402
10 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

سلام فضای سبز بخشی از فضای باز محیط آپارتمان یا شهر است که عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن، تحت استقرار درختچه ها، درختان، گل ها، چمن ها و سایر گیاهانی است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان، با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین برای بهبود شرایط زیستی و رفاهی شهروندا

نمایش ویدئو

سلام

اصول طراحی فضای سبز را برای ویلا  در شهرک دریاکنار بهتر بشناسید

09116392262

 

فضای سبز بخشی از فضای باز محیط آپارتمان یا شهر است که عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن، تحت استقرار درختچه ها، درختان، گل ها، چمن ها و سایر گیاهانی است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان، با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین برای بهبود شرایط زیستی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی حفظ، نگه داری و احداث می شود. اصول طراحی فضای سبز به شما در ایجاد یک فضای سبز فوق العاده کمک خواهد کرد.

فضاهای سبز به دو دسته پهنه ای و خطی تقسیم می شوند. فضاهای سبز پهنه ای فضاهایی هستند که در عکس های هوایی به شکل بافت منسجم قابل رویت هستند و در نقشه های شهری به صورت لکه های سبز مشخص می شوند.

فضاهای سبز خطی به فضاهایی اطلاق می شود که متناسب با هویت ظرفیت جا به جا شدگی شهرها و گذرگاه ها مورد توجه قرار می گیرد. این نوع فضای سبز ممکن است در نقشه های شهری دیده نشود. تمامی فضاهای سبز خطی در مالکیت عموم مردم قرار دارند و تقسیم بندی بر اساس مالکیت فقط در مورد فضاهای سبز پهنه ای اعمال می شود.

 

ویژگی های معماری شناسی گیاهان در فضای سبز:

گیاهان در اصول طراحی فضای سبز حرف اول را می زنند و به عنوان مبنا و اساس و در واقع مصالح کار محسوب می شوند. منظور از ویژگی های معماری شناسی گیاهان این است که گیاهان با توجه به ویژگی های خاص خود(شکل و حجم انفرادی یا انبوه) به عنوان یک فرم معماری موثر در ساختن فضا سهیم می شوند. در این پروسه گیاهان می توانند به صورت دیوار، سقف و کف به کار روند. زمانی که گیاهان به صورت ردیفی یا انبوه کاشته می شوند، نقش دیواره را به خوبی ایفا می کنند. شاخه های پهن و انبوه بالای درختان می تواند گزینه مناسبی برای سقف باشد. بسیاری از آلاچیق ها با همین فرآیند شکل گرفته اند. گیاهان می توانند فضاها را به خوبی تعریف کنند و باعث تفکیک فضاها به صورت بصری شوند.

 

نقش گیاهان در فضای سبز:

▪️ ممانعت از حرکت
▪️ تقسیم فضا
▪️ ایجاد حصار
▪️ کنترل دید
از آنجا پس از پیاده کردن یک طرح، ممکن است تغییراتی در آن محوطه از نظر مکانی ایجاد شود، لذا باید یک طراح کلیه این عوامل و تغییرات را در نظر داشته باشد و محیط پس از ایجاد تغییرات نیز بتواند انسجام خود را حفظ نماید.

یکی از اصول طراحی فضای سبز پهنه بندی و تقسیم بندی مناسب برای درختان و گیاهان است. یعنی گیاهان و درختان طوری کاشته شوند که پس از رشد نیز همچنان محیط لازم را برای استقرار داشته باشند و آسیب نبینند. این کار نیز جزء پیش بینی های تغییرات محیط محسوب می شود. در واقع آینده نگری یکی از اصول طراحی فضای سبز است.

 

ضوابط و مقررات اصول طراحی فضای سبز:

طراحی منظر از یک طرف با اصول ترکیب زیباشناسی معماری ارتباط می‌یابد و از سوی دیگر تابع اصول ترکیب زیباشناسی طبیعی می‌شود. بر اساس نگرشی نوین زیبایی از رابطه پیوسته و دینامیک دانش‌های مختلف در طراحی منظر به وجود می‌آید. در این نگرش کیفیت زیبایی منظر در ارتباط با عناصر مفید و عملکرد آن‌ها سنجیده می‌وشد و به عنوان دانشی در کنار سایر دانش‌های عملکردی مانند معماری، شهرسازی، کشاورزی و باغبانی قرار می‌گیرد.

طراحی فضای سبز در مقیاس‌های کوچک، باید مبتنی بر راحتی، زیبایی، دوام و صرفه اقتصادی باشد. طراحی فضای سبز به عنوان بخشی از طراحی فضای شهری فرایندی انسانی است که با بهبود کیفیت کالبدی محیط زیست سر و کار دارد. یک فضای سبز از یک سود جزیی از شهر است و نمی‌توان بدون توجه به کل، در مورد جز برنامه ریزی و طراحی انجام داد و از سوی دیگر هر فضای سبز، به منزله یک کل است که از ترکیب اجزا، مانند راه‌ها، باغچه‌ها، مبلمان و المان‌ها تشکیل می‌شود.‌ و ضمن اینکه بایستی در تمامی اجزای احساس شود اجزا نیز به خوبی طراحی شوند.

در طراحی فضای سبز از گیاهان به عنوان عناصر معماری می‌توان استفاده کرد. این عناصر همانند دیگر عناصری که در طراحی به کار گرفته می‌شوند از ویژگی‌های بصری مانند نقطه، فرم، رنگ و بافت برخوردار هستند. بایستی این ویژگی‌ها بر اساس اصول زیباشناختی‌، یعنی وحدت، ریتم، تناسب‌، توازن و مقیاس چیده شوند تا بتوان به محیط‌های دلپذیر دسترسی پیدا کرد.

 

تهیه نقشه و طرح اولیه:

پس از آن که زمین و فاکتورهایی که به آن‌ها اشاره شد، مورد بررسی قرار گرفتند طراح با استفاده از نقشه دقیق زمین اقدام به طراحی یک طرح اولیه از فضای سبز ویلا می‌کند.در این طرح و نقشه اولیه باید اصول مهم طراحی فضای سبز ویلا مانند راه‌های دسترسی و پراکندگی گل‌ها و گیاهان و نوع فضای سبز مورد استفاده مورد توجه قرار بگیرند.

طراح در طرح اولیه خود باید تا جایی که امکان دارد، نوع گیاهان و گل‌های مورد استفاده را مشخص کند تا بعدها در اثر چینش نادرست آن‌ها نقصی در پروژه به وجود نیاید.نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که در انتخاب گیاهان باید به شرایط آب و هوایی منطقه حتما توجه کرد.چینش گیاهان به خصوص آن‌هایی که سایه‌دار هستند، موضوعی مهم است و عدم دقت به آن می‌تواند در رشد فضای سبز در سایر بخش‌ها اختلال ایجاد کند.

 

استفاده از حوضچه آب و نهرهای مصنوعی:

استفاده از جریان آب حتی به روش مصنوعی کار سخت و پرهزینه‌ای نیست. آب می‌تواند بر تمامی فضای سبز ویلا تاثیر داشته و حس خوشایندی به فضا ببخشد.

استفاده از پل در طراحی فضای سبز ویلا در شمال:

استفاده از یک پل هر چند کوچک در مسیر رفت‌ و آمد افراد می‌تواند جلوه زیبایی به ویلای شما ببخشد. اگر برایتان مقدور است از این شیوه بهره ببرید.

جمع بندی:

1 فضای سبز در ویلاها بسیار به چشم می‌آید و به دلچسب تر شدن ویلا کمک زیادی می‌کند.
2 داشتن یک فضای خوب، فاکتورها و اصول خاص خود را دارد.
3 همچنین طراحی فضای سبز ویلا در شمال به روش اصولی چند مرحله استاندارد دارد که پیگیری آن‌ها کیفیت نهایی کار را تضمین می‌کنند.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا