آن چه در مورد کلید و پریز برق در طراحی داخلی باید بدانید

آن چه در مورد کلید و پریز برق در طراحی داخلی باید بدانیدe
شنبه, 21 مرداد 1402
16 دقیقه زمان مطالعه
0 نظر

یکی از راه های افزایش راحتی و کیفیت زندگی در خانه ها، طراحی سیستم برق و اجزای آن به شکلی ایمن و سالم و طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای ما است. اجزای الکتریکی ای مانند کلید و پریز برق از جمله جزئیاتی هستند که زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار می دهند، ا

آن چه در مورد کلید و پریز برق در طراحی داخلی باید بدانید

آن چه در مورد کلید و پریز برق در طراحی داخلی باید بدانید

یکی از راه های افزایش راحتی و کیفیت زندگی در خانه ها، طراحی سیستم برق و اجزای آن به شکلی ایمن و سالم و طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای ما است. اجزای الکتریکی ای مانند کلید و پریز برق از جمله جزئیاتی هستند که زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار می دهند، اما زمانی که صحبت از طراحی داخلی و یا معماری می شود چندان مورد توجه قرار نگرفته و به ذهن خطور نمی کنند.

در حالی که حتی محل قرار گیری پریزی که توسط آن تلفن همراه خود را شارژ می کنید در افزایش کیفیت زندگی شما تاثیر گذار است. هم چنین ظاهر متفاوت کلید برقی که توسط آن چراغ بالای سر خود را روشن می کنید نیز می تواند در زیبایی دکوراسیون اتاق تاثیر قابل توجهی ایجاد کند.

در واقع هر چه قدر هم که کلید و پریز برق در پس زمینه قرار داشته باشند، زمانی که نقاطی را که به برق نیاز دارید را در نظر بگیرید، یعنی در شرایط زندگی امروزی در هر اتاقی بیشترین اجزای برقی که مورد استفاده قرار می دهید همین کلید و پریز برق هستند. با این وجود پریز های موجود در خانه باید در کجا قرار بگیرند؟ در هر اتاق چند پریز باید وجود داشته باشد؟
در انتخاب مدل کلید و پریز ها به چه مواردی باید توجه کرد؟ و از همه مهم تر برای امنیت ما ایده آل ترین مدل کلید و پریز برق کدام ها هستند؟

انتخاب کلید و پریز برق:

کلید های برق از اجزای اصلی روشنایی به شمار رفته و در هر اتاقی برای روشن کردن چراغ ها مورد استفاده قرار می گیرند. پریز های برق نیز نیاز ما به برق را در خانه تامین کرده و از جمله پرکاربردترین اجزای برقی در زندگی روزانه ما به شمار می روند. امروزه کلید و پریز برق ، نه تنها در فروشگاه های الکتریکی، بلکه در تمام فروشگاه های تجهیزات ساختمانی و یا فروشگاه های اینترنتی نیز به راحتی در دسترس بوده و در مدل ها و انتخاب های فراوان پیش روی ما قرار می گیرند.

از نظر دکوراتیو معمولا کلید و پریز برق شبیه به یکدیگر انتخاب می شوند، اما در سال های اخیر استفاده از مدل های مشابه ولی در رنگ های متفاوت و ایجاد ترکیب بندی های زیبا نیز بسیار پرکاربرد و محبوب شده است. کلید و پریز برق که امروزه تولید می شوند در طرح ها و رنگ های مختلف بوده و با مواد متفاوتی تولید می شوند و انتخاب های بی شماری را در اختیار خریداران قرار می دهند.

البته قبل از این که بخواهید آن ها را با سلیقه شخصی و هماهنگ با دکوراسیون خانه خریداری کنید لازم است که کیفیت موادی که از آن ساخته شده اند را در نظر بگیرید. در این نوع تجهیزات الکتریکی توصیه می شود که کیفیت را در وحله اول قرار داده و حتی در صورت لزوم هزینه بیشتری را برای آن پرداخت کنید.

محصولاتی که کیفیت پایینی دارند بعد از مدتی پوسیده و از جای خود خارج می شوند و یا در کلید و پریز برق احتمال اختلال در عملکرد ایجاد می شود. این موضوع نیز هم از نظر امنیت خطرناک است و هم آزار دهنده خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می شود همیشه مواد و محصولات با کیفیت را انتخاب کنید.

پریز های محافظتی:

اگر دارای فرزند کوچک هستید لازم است که حتما از پریز های محافظت شده استفاده کنید. کودکان در روند رشد خود با هر وسیله ای کودکانه و نا آگاهانه بازی می کنند و پریز های برق نیز به دلیل این که می توانند داخل آن ها وسیله تیزی را فرو کنند یک نوع خطر برای آن ها به شمار می روند. به همین دلیل اگر در خانه شما کودک حضور دارد و یا تصمیم به بچه دار شدن دارید از امروز موارد احتیاط را رعایت کرده و پریز های محافظت دار را انتخاب کنید.

پریز برق چگونه نصب می شود؟

در واقع امکان پاسخ به این پرسش وجود ندارد، زیرا برق سیستمی خطرناک و پیچیده است که نیاز به تخصص دارد و اقدامات ناشیانه با خطرات جانی همراه بوده و احتمال بروز آتش سوزی را با خود به همراه دارد. به همین دلیل حتی اگر به صورت شخصی کلید و پریز های برق را خریداری کردید، برای نصب و اتصال آن ها به برق لازم است که حتما از یک متخصص برقکار کمک بگیرید. حتی برقکاری که قرار است نصب این تجهیزات را انجام دهد نیز لازم است که از تجربه کافی برخوردار بوده و از حرفه ای بودن آن اطمینان بیابید.

استفاده از رابط های برق:

به دلیل زندگی در عصر تکنولوژي، پریز های ثابتی که در اتاق ها وجود دارند برای سبک زندگی امروزی ما کافی نبوده و برای رفع نیاز به پریز های بیشتر، از رابط های برق که با نام سه راهی و یا چند راهی برق نیز شناخته می شوند استفاده می کنیم. درست مانند انتخاب کلید و پریز های برق، هنگام انتخاب چند راهی های برق نیز لازم است که کیفیت آن را در نظر بگیرید تا محصولی ایمن را خریداری کنید.

البته استفاده از سه راهی های ثابت به جای رابط های کابل دار فضایی ایمن تر و راحت تری را ایجاد خواهد کرد. پریز های ثابت بر روی دیوار ها امروزه به شکل 3 یا 4 تایی نیز تولید می شوند و این محصولات برای مکان هایی که به پریز های متعددی نیاز دارند انتخاب ایده آلی خواهد بود.

به غیر از این موارد موضوع مهمی که در استفاده از رابط های برق باید در نظر داشته باشید این است که هرگز دو عدد رابط را به یکدیگر متصل نکنید. این روش در واقع زمانی مورد استفاده می گیرد که طول کابل رابط کافی نباشد، اما روشی خطرناک است. به جای این روش چند راهی ای با کابل بلند تر خریداری کنید.

رابط و چند راهی محافظ برق:

در مورد رابط های برق و چند راهی ها می توانید برای امنیت بیشتر از آخرین تکنولوژی ها یعنی چند راهی ها و محافظ های برق استفاده کنید! زمانی که از چند راهی برق استفاده می کنید، اگر تمام سوکت های آن را با تجهیزات برقی پر کنید احتمال خراب شدن رابط برق و یا دستگاه های برقی ای که به آن متصل هستند وجود دارد. زیرا رابط های برق استاندارد نمی توانند ولتاژ برق دستگاه هایی که به آن ها متصل می شوند را تنظیم کنند.

این موضوع نیز در صورت پر بودن تمام سوکت های رابط احتمال بروز آتش سوزی و یا برق گرفتگی را افزایش می دهد. رابط های محافظ دار در برابر فشار برق و افزایش ولتاژ مقاوم بوده و در داخل آن ها سیستم و سوکت های امنیتی ای وجود دارد که مانع از بروز این نوع خطرات می شود.

محل قرار گیری پریز ها و تعداد آن ها:

این که در محیط زندگی شما چه تعداد پریز برق وجود داشته باشد و در چه مکان هایی قرار بگیرند بستگی به سبک و روش زندگی شما دارد. اما با این وجود در تمام اتاق ها برای افزایش راحتی و کارآمدی محیط لازم است که در مکان های مشخصی حتما از پریز برق استفاده شود.

پریز در اتاق نشیمن:

در اتاق نشیمن در کنار ست مبل اصلی لازم است که حداقل یک عدد و در صورت امکان پریز هایی 3 تایی وجود داشته باشد تا برای وصل کردن تلفن بی سیم و شارژ کردن تبلت و لپ تاپ دچار مشکل نشوید. هم چنین در صورتی که به غیر از لوستر سقفی از منبع روشنایی دیگری مانند آباژور های ایستاده و رومیزی استفاده می کنید نیز نیاز به پریز برق خواهید داشت.

البته در اتاق نشیمن نیاز به پریز به همین موارد محدود نمی شود؛ برای تلویزیون نیز چندین پریز برق مورد نیاز خواهد بود. بر اساس دستگاه هایی که هنگام تماشای تلویزیون از آن ها استفاده می کنید می توانید رابط های برق و چند راهی های محافظ دار را به کار ببرید. برای این که کابل ها و سیم های برق نیز فضایی شلوغ و ظاهری بهم ریخته ایجاد نکنند بهتر است که پریز ها کاملا در پشت میز تلویزیون قرار داده شوند.

محل و تعداد پریز در اتاق های خواب :

در اتاق خواب برای این که چراغ خواب هایی که در دو طرف تخت قرار می گیرند دارای منبع برق باشند نیاز به پریز برق خواهید داشت. اما به غیر از این مورد فراموش نکنید که برای شارژ کردن تلفن همراه و یا در فصل تابستان برای استفاده از دستگاه های حشره کش به پریز برق اضافه نیاز خواهید داشت و نزدیک بودن این پریز ها به تخت خواب و دسترسی راحت به آن ها کاربرد پریز ها را ساده تر خواهد کرد.

البته این را در نظر داشته باشید که برای حفظ سلامت خواب خود تا زمانی که واقعا نیازی وجود ندارد در نزدیکی تخت خواب از لوازم برقی استفاده نکنید. استفاده از پریز های اضافه را برای نیاز های آینده در نظر بگیرید ولی نباید استفاده از آن ها را به یکی از عادت های زندگی خود تبدیل کنید. فراموش نکنید که هرشب شارژ کردن تلفن همراه در کنار سرتان برای سلامتی شما مضر خواهد بود.

محل و تعداد پریز در آشپزخانه:

آشپزخانه ها بدون شک یکی از مکان هایی هستند که جایگزینی پریز های برق باید به بهترین شکل در آن صورت بگیرد. به خصوص اگر در مورد آشپزخانه ای صحبت می کنیم که از آن بسیار استفاده شده و تجهیزات برقی متعددی در آن به کار برده می شوند. به غیر از پریز های اصلی که لوازم برقی ثابت مانند یخچال و ماشین لباسشویی و چای ساز به آن متصل هستند، باید پریز های اضافه ای برای استفاده از لوازمی مانند غذا ساز، مخلوط کن و غیره نیز وجود داشته باشد. البته تنها تعداد پریز ها مورد بحث نیست، بلکه محل قرار گیری آن ها نیز اهمیت دارد.

محل و تعداد پریز در اتاق کار:

در راس مکان هایی که به پریز برق احتیاج دارند، اتاق و دفتر کار خانگی قرار می گیرد. در اطراف میز کار برای رفع تمام نیاز های شما حتما باید از چند راهی و رابط های برق محافظ دار استفاده کنید. البته کار شما و این که در طول کار به چه میزان لوازم برقی نیاز دارید در تعداد پریز های برق این مکان تاثیر گذار است.

اگر رابط برق را به جای این که بر روی زمین قرار دهید، روی دیوار ثابت کنید از شلوغی کابل ها در اطراف میز کار خود نیز جلوگیری خواهید کرد. این را نیز در نظر داشته باشید که دستگاه ها و اکسسوار های سیم جمع کن نیز برای مکان هایی که از تعداد زیادی لوازم برقی استفاده می شود بسیار مناسب خواهند بود.

تمامی مطالب ومحتوا این سایت کاملا اختصاصی تهیه شده هرگونه سو استفاده ‌کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت مدیریت املاک ویلای من کارشناس آقای محمد علیزاده باتشکر.

 

کارشناس فروش:

علیزاده  ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲

جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما:

شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. ارتباط از طریق وبسایت www.ivillaa.com ویا شماره تماس ۰۹۱۱۶۳۹۲۲۶۲ با ما در ارتباط باشید
بهترینها را در خزرشهر و دریاکنار از املاک ویلای من بخواهید.

شهرک ساحلی دریاکنار بابلسر:

www.ivillaa.com

 

 

 
برچسب ها:
اشتراک گذاری:

ممکن است شما نیز علاقه مند باشید

لیست مقالات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه تازه ای وارد کنید

برای تکمیل فرم دیدگاه فقط یکی از موارد بالا شماره همراه و یا ایمیل کافی است

لیست دیدگاههای ثبت شده

هنوز دیدگاهی ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید

بالا